Musiałem wymienić olej w moim Dieslu z 2014 roku i miałem nadzieję, że nie będę musiał płacić cen dealerskich za olej. Na stronie Autozone wpisałem mój pojazd i otrzymałem wynik dla Mobil 1 ESP Dexos2 5W-30. Zamówiłem go do odbioru w sklepie i kiedy tam dotarłem, dali mi kanister Mobil 1 ESP 5W-30. Ummm... NIE. To nie jest Dexos2. W rzeczywistości nie tylko nie mieli w ogóle oleju Dexos 2, ale nie mieli pojęcia, że nie można używać Dexos1 w jego miejsce, a ich system pokazuje tylko jeden numer części dla Dexos1 i Dexos2. Mieli DexosD 0W-20, ale nigdy nie słyszałem o DexosD, a lepkość była nieprawidłowa. Skończyłem na zakupie oleju u dealera, ponieważ Dexos2 jest prawie niemożliwy do znalezienia gdzie indziej. Tak, instrukcja obsługi mówi, że jeśli nie możesz znaleźć Dexos2, możesz użyć oleju spełniającego normę ACEA C3, ale sugeruje się, że nie jest to idealne rozwiązanie.
Jestem inżynierem od dłuższego czasu, istnieją pewne powody, dla których mam określone pomysły na kilka rzeczy (w tym olej) i znam kilka osób (celowo się nie precyzuję, ale mieszkam i pracuję w Michigan, jeśli chcesz zgadnąć, co to może oznaczać). Poprosiłem kilku z nich o potwierdzenie i dalsze wyjaśnienia, a oto podsumowanie tego, co wiem:
Wiele osób mówiło o przejściu na lżejsze oleje (takie jak 0W-20, które znalazłem) lub myśli, że różnica między lepkościami HTHS ACEA C2 vs C3 (2,9 vs 3,5 mPa*s) nie jest znacząca. Oba te pomysły są złe dla długotrwałej trwałości w tym silniku. Zdecydowanie sugeruję trzymanie się specyfikacji oleju określonej w instrukcji obsługi, jeśli chcesz zmaksymalizować żywotność silnika.
GM Dexos
Specyfikacje oleju General Motors - oilspecifications.org
Specyfikacje oleju silnikowego ACEA - oilspecifications.org