Chevrolet Cruze Forums banner

Contact zet radio niet uit

1 reading
1.4K views 13 replies 4 participants last post by  ajwolf1955  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb een 2015 Cruise diesel en de laatste tijd blijft de radio soms aanstaan als ik de ontsteking uitschakel en de auto verlaat, soms tot ik 20 minuten later terugkom. Soms gaat hij uit op het moment dat ik de deur weer open. Heeft iemand anders dit probleem gehad?

#2 ·
Hallo allemaal, ik heb een 2015 Cruise diesel en de laatste tijd blijft de radio soms aan als ik het contact uitzet en de auto verlaat, tot ik 20 minuten later terugkom. Soms gaat hij uit op het moment dat ik de deur weer open. Heeft iemand anders dit probleem gehad?
Ik heb het niet. Ik weet dat de radio normaal gesproken ongeveer 10 minuten aan blijft staan, tenzij je een deur opent. Het is mogelijk dat de "deurschakelaar" defect is. Ik weet echter niet zeker waar deze zich bevindt.

#8 ·
Dus ik bekijk de video op YouTube. Je trekt de zekering van het entertainmentsysteem eruit, wacht ongeveer 30 seconden en steekt de zekering er dan weer in en dat lijkt de infotainment radio-apparatuur te resetten. En het werkte. Bedankt allemaal, ik hoop dat dit andere mensen helpt.
Bedankt dat je terug bent gekomen om ons de oplossing te vertellen. Heb je een link naar die video?

#11 ·
Het is de deurschakelaar die deel uitmaakt van de elektrische vergrendelingsactuator (alles bij elkaar op één onderdeel). Als uw auto denkt dat de deur gesloten is, blijft de radio aan. Wanneer de schakelaar voor het eerst defect raakt, is deze onregelmatig, daarna wordt het meestal erger.

Dat is mooi, een infotainment-reset op een GMC-pickup lost een niet-gerelateerd probleem op.

#12 ·
Hallo allemaal. Dus het probleem kwam terug. Ik heb het naar de dealer gebracht, omdat mijn raammechanisme aan mijn bestuurdersdeur kapot ging. Ik heb ze de radioproblemen laten controleren. Het blijkt dat de bedrading voor het deursluitbeveiligingssysteem gecorrodeerd was en de oorzaak van het probleem was. Ik hoop dat dit anderen helpt. Bedankt.

#13 ·
Hey iedereen. Dus het probleem kwam terug. Ik heb het naar de dealer gebracht, omdat mijn raammechanisme kapot ging aan mijn bestuurdersdeur. Ik heb ze de radioproblemen laten controleren. Het blijkt dat de bedrading voor het deursluitingsbeveiligingssysteem gecorrodeerd was en de oorzaak van het probleem was. Ik hoop dat dit anderen helpt. Bedankt.
Image

Image

#14 ·
Dus ik heb deze twee foto's toegevoegd om te laten zien wat het probleem is. Het is eigenlijk niet eens de deurbedrading, maar de contactdoos waar de deurbedrading in wordt gestoken. Je kunt op de eerste foto aan de onderkant zien dat alle contactoren volledig groen en gecorrodeerd zijn en wanneer de deurbedrading daaraan wordt bevestigd, er geen goed contact is voor de elektriciteit om een signaal te sturen om de radio uit te schakelen. Dus die contactorplaat is schoongemaakt en het lijkt nu goed te werken. De deurbedrading was dus niet het probleem. Ik hoop dat dit iedereen helpt. Bedankt