Chevrolet Cruze Forums banner
1 - 5 of 5 Posts

BigEarn86

· Registered
47 Posts
Discussion starter · #1 ·
Ik ben bezig met het installeren van het racerx inlaatspruitstuk en het heeft maar één plek voor de MAP. Niet de tweede sensor van het fabrieksspruitstuk. Ik kan niet veel vinden over de tweede sensor. Kan iemand uitleggen of deze verwijderd kan worden of dat deze nodig is op het eco model 1.4T. Bedankt

Attachments

Heeft de Cruze Eco een tweede sensor op de inlaat, of alle modellen van dat jaar?
Welk jaar is dit?
Als hij op dat uiterlijke punt op het fabrieksspruitstuk wordt gemonteerd, zult u merken dat u licht door de onderkant kunt zien, dus hij tapt niet daadwerkelijk in de binnenkant van het spruitstuk.
Het moet een omgevingsdruksensor zijn.
In dat geval kunt u hem overal monteren, zolang hij open is voor de atmosfeer en de onderkant naar beneden wijst, om te voorkomen dat er water/vuil binnendringt.
Het kan geen kwaad om te proberen een kleine verlengbuis of slang toe te voegen om te voorkomen dat er water binnendringt.

Oké, de nieuwsgierigheid heeft me te pakken gekregen, dus ik heb het opgezocht in de GM-onderdelencatalogus. Het toont 11 en 12 Cruze met twee sensoren. 11 toont de sensoren met verschillende onderdeelnummers, de binnenste vermeld als "MAP" en de buitenste vermeld als "BARO". Vreemd genoeg vermelden de 12-modellen beide sensoren als hetzelfde onderdeelnummer, als "MAP". Dus voor 2012 hebben ze ze ofwel allebei hetzelfde onderdeel gemaakt, maar met afzonderlijke functies, of de 2012's hebben eigenlijk geen twee sensoren. De catalogus staat er soms om bekend onnauwkeurig te zijn..... De 13-modellen tonen slechts één sensor. De 12-up Sonic 1.4 toont slechts één sensor. Kunnen 2012 cruze 1.4-eigenaren bevestigen of ze één of twee sensoren hebben?

De buitenste "zwarte" labelsensor wordt blijkbaar alleen gebruikt om de atmosferische druk te meten.
Hoewel dit meer detail en precieze metingen oplevert, hebben ze blijkbaar voor latere modellen besloten dat één sensor goed genoeg en goedkoper is...
De enkele sensor meet de atmosferische druk vlak voor het starten van de motor, het enige nadeel hiervan is dat als u naar aanzienlijk verschillende hoogtes/hoogtes rijdt zonder de auto opnieuw te starten, de PCM dit niet weet, omdat deze de basismeting moet gebruiken die hij bij het opstarten heeft gedaan voor de hele rijcyclus.
Met de tweede sensor is er continu een meting van de omgevingsluchtdruk, te allen tijde, om de MAP-sensormetingen nauwkeuriger te analyseren.

1 - 5 of 5 Posts