Chevrolet Cruze Forums banner
121 - 139 of 383 Posts
OK, zacznijmy!
Miałem wiele samochodów Cruze od 2011 roku, niestety nie mogę powiedzieć, że mam/miałem jeden wolny od problemów! Mówiąc o ogrzewaniu i chłodzeniu, widziałem różne i liczne problemy zgłaszane przez ludzi. Zrobiłem wiele zmian w moich samochodach przez lata i zamierzam podzielić się z wami kilkoma ciekawymi rzeczami na temat termostatu, specyficznego dla silnika 1.4L turbo (ECO). Mogą występować podobne problemy w przypadku innych wersji wyposażenia, nawet w przypadku Diesla, ale samochody, które testowałem i modyfikowałem, to Cruze ECO 2011-2012.
Na podstawie testów 4 samochodów, oto moje obserwacje:
Po pierwsze, „dane wejściowe”:

  1. Termostat OE w Chevy Cruze ECO (1.4L turbo) od 2011 do 2016 roku ma woskowy element termostatyczny, który zaczyna się otwierać przy 105°C (221°F).
  2. Termostat OE jest również okablowany i sterowany przez ECM. W oparciu o różne algorytmy i kody programów, termostat może otwierać się w dowolnej temperaturze w dowolnym momencie, jeśli ECM tego wymaga!
  3. Wskaźnik temperatury wody to… żart! Monitorowałem go w różnych samochodach i porównywałem z danymi z OBD. Wskaźnik porusza się, gdy temperatura wzrasta, aż do… do 185°F (85°C)! Potem zostaje tam, tuż przed godziną 6, bez względu na to, jak wysoka jest rzeczywista temperatura wody. Kiedy to testowałem, zmieniłem stężenie płynu chłodzącego, dodając znacznie więcej wody do układu i pozwoliłem silnikowi pracować, aż woda zaczęła wrzeć. Wskaźnik był w tej samej pozycji, maksymalnej pozycji, mówiąc mi „wszystko w porządku!
View attachment 254945

4. Korek zbiornika OE otwiera się tylko przy 20 PSI.

W tych wszystkich warunkach temperatury płynu chłodzącego podczas normalnej jazdy utrzymują się w granicach 220°-230°F. Powiedziałem normalne warunki jazdy, ponieważ gdy silnik się przegrzewa, ECM kontroluje i zmienia wszystko. Może otworzyć żaluzję, aby pomóc w chłodzeniu, a także może otworzyć termostat w dowolnej temperaturze, jaką „chce”, w oparciu o zbieranie danych. Zatem nie tylko jeździsz z płynem chłodzącym o wysokiej temperaturze, ale także cały układ jest pod wysokim ciśnieniem, ponieważ korek zbiornika otwiera się powyżej 20 PSI. Teoretycznie wyższa temperatura pracy silnika pomaga poprawić jego osiągi. Cóż, utrzymanie wyższej temperatury dla silnika i układu chłodzenia wymaga również lepszej jakości części systemu. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest zbyt wysoka w warunkach, o których wspomniałem, więc wszystko jest w porządku, dopóki… Małe pęknięcie w układzie obniży PSI i oczywiście temperaturę wrzenia płynu chłodzącego. Dodaj więcej wody do układu, a obniżysz ją jeszcze bardziej, aż płyn chłodzący zacznie od czasu do czasu wrzeć, bez zauważania tego. Wymieniłem zbiornik wyrównawczy kilka razy i wiele węży przez cały czas!
Miałem dość ciągłej wymiany części przez cały rok i postanowiłem zmienić termostat i przejść na „starą szkołę”. Zajęło mi to trochę czasu, zanim znalazłem coś, co działa, ale oto, co zrobiłem. Kupiłem nową obudowę termostatu 55593035Dorman 902-2080 (GM), która jest przeznaczona do Cadillac ELR 2014 Chevy Volt 2011-2014. Nie kupuj MotoRad, to inny nowy model, nie będzie działać! Potrzebujesz tego z „klatką”, patrz załącznik. Obudowa jest inna od zewnątrz, ale wewnętrzny termostat jest w pełni kompatybilny z obudową termostatu Cruze. Wciśnij klatkę i obróć jak na moim zdjęciu, a następnie wyjmij sprężynę i „klatkę”. Termostat wyjdzie stosunkowo łatwo. Wygląda tak samo jak ten drugi, tylko wosk w środku jest inny i zaczyna się otwierać przy 176°F (80°C). Uważaj na 2 nóżki, nie zginaj ich, aby mogły wrócić prosto do obudowy.
Nie będę wchodził w szczegóły, jak wyjąć istniejący termostat, na tym forum są dobre posty. Włóż wszystko z powrotem i upewnij się, że masz wystarczającą ilość płynu chłodzącego. Następnie, znowu stara szkoła, zmieniłem pokrywę zbiornika na taką, która otwiera się przy 15 PSI, a nie 20 PSI (MOTORAD T46)!
Zrobiłem tę wymianę w 6 ECO i samochody te mają od 500 do 3200 mil od tego czasu. Żadnych problemów! Temperatura zwykle wzrasta do ~184°F, a następnie termostat jest w pełni otwarty, więc temperatura spada do około 180°F. Nie zauważyłem żadnych drastycznych zmian w MPG! Mam gorące powietrze wiejące do wnętrza samochodu, tak jak miałem przed wymianą.
Zrobiłem wszystkie zmiany, o których wspomniałem, ponieważ ja i moi znajomi mamy wiele problemów z układem chłodzenia od 2011 roku. Jeśli podoba ci się rozwiązanie i masz pytania, daj mi znać. Nie chcę się z nikim kłócić o to, dlaczego GM zbudował system w taki sposób, więc nie rzucaj mi wyzwań! :p

View attachment 254953 View attachment 254961 View attachment 254969
Przede wszystkim dziękuję za ten post. Łamałem sobie głowę, próbując wymyślić, co zrobić, aby znaleźć termostat z niższym ustawieniem temperatury otwarcia. Mam 2014 1.4L Eco z turbo. Czy termostat, o którym wspomniałeś, będzie działał również w tym modelu? Jeszcze raz dziękuję!
 
Chciałem tylko podziękować za rozwiązanie, które udostępniłeś i za poświęcenie czasu na podzielenie się nim z resztą z nas. Mam 2012 1.4, który miał wszystkie problemy; kilka razy. Przeczytałem twoje rozwiązanie, zamówiłem termostat Dorman i otrzymałem go dzisiaj. Usunąłem starą obudowę termostatu, wyjąłem termostat, a potem zdałem sobie sprawę, że ostatnim razem, gdy zawiódł, wymieniłem go na nieoryginalny. Musisz mieć obudowę OEM, aby to zadziałało!
Całkowicie zaangażowany, poszedłem do dealera i kupiłem część OEM, którą przyniosłem do domu, zmodyfikowałem termostatem "old school" i ponownie zainstalowałem. Działa dokładnie tak, jak powiedziałeś. Jeździłem cały dzień, obserwując prawie niezauważalny ruch wskaźnika, gdy termostat się otwiera i zamyka. Perfekt!
Wymieniłem również korek na korek 15 psi. Jeszcze raz dziękuję.
Czy wymieniłeś również zbiornik, czy tylko korek?
 
Discussion starter · #125 ·
Przede wszystkim dziękuję za ten post. Łamałem sobie głowę, próbując wymyślić, co zrobić, aby znaleźć termostat z niższym ustawieniem temperatury otwarcia. Mam 1.4L Eco z 2014 roku z turbosprężarką. Czy termostat, o którym wspomniałeś, będzie działał również w tym modelu? Jeszcze raz dziękuję!
Wszystkie 1.4l turbo Gen1.
 
Myślę, że powinieneś był poświęcić więcej czasu na zidentyfikowanie przyczyny swoich innych problemów. Posiadając Cruza, nie musiałem wymieniać tych elementów i nie musiałem uzupełniać płynu niezamarzającego.

Nie sądzę, żeby to, co zrobiłeś, było dobrym pomysłem. Silnik musi pracować wystarczająco gorąco, aby zapewnić wydajność, a bez ponownego dostrojenia możesz zauważyć spadek zużycia paliwa. Ponadto olej silnikowy musi pracować powyżej temperatury wrzenia wody, aby zapobiec kondensacji i gromadzeniu się zanieczyszczeń wodnych. Punkt ten wynosi 212F. Uruchamiając termostat poniżej tej temperatury, prawdopodobnie będziesz musiał również częściej wymieniać olej, ponieważ olej nie osiągnie temperatury wrzenia wody, co może spowodować jego szybszy rozkład.

Termostat 195F mógł być bardziej odpowiedni.
Zgadzam się. Lepszym sposobem rozwiązania problemu byłoby użycie wyższego procentu płynu chłodzącego do wody. Przenoszenie ciepła byłoby lepsze. Nic wielkiego, ale używam proporcji około 60/40 płynu chłodzącego do wody. Jeśli mamy być precyzyjni, obniżam temperaturę zamarzania DexCool do około -40. Jego normalna zawartość 50/50 waha się zwykle między -27 a -32.
 
Zgadzam się. Lepszym sposobem rozwiązania problemu byłoby użycie wyższego procentu płynu chłodzącego do wody. Przenoszenie ciepła byłoby lepsze. Nic wielkiego, ale używam proporcji około 60/40 płynu chłodzącego do wody. Jeśli mamy być precyzyjni, obniżam temperaturę zamarzania DexCool do około -40. Normalnie przy 50/50 waha się między -27 a -32.
Zwiększenie ilości roztworu glikolu etylenowego (płynu przeciw zamarzaniu/chłodzącego) w układzie chłodzenia NIE zwiększa wymiany ciepła. Nie ma powszechnego, bezpiecznego płynu o cieple właściwym wyższym niż woda. Wszystko, co konwencjonalnie dodajesz do wody, zmniejsza jej zdolność do pochłaniania ciepła. Dopóki nie doprowadzisz wody do wrzenia i nie wytworzysz pęcherzyków powietrza, czysta woda jest w rzeczywistości najlepszym płynem chłodzącym. Jest powód, dla którego pojazdy wyścigowe (nawet te, którym nie zabrania się używania płynów chłodzących EG ze względu na sposób, w jaki pokrywają powierzchnie wyścigowe podczas awarii układu chłodzenia) używają czystej wody i ewentualnie minimalnego pakietu smarującego/odpornego na korozję jako płynu chłodzącego. Woda jest najbardziej wydajnym, zdalnie powszechnym, bezpiecznym i niedrogim płynem chłodzącym.
 
Co myślisz o tych korektach paliwa??
Nadal czekam na korek 15psi, wymiana termostatu wygląda na prostą, odkryłem możliwy tańszy termostat:
Czy potwierdziłeś, że tylko termostat 187°F będzie działał? Bezpośredni zamiennik termostatu Cruze, czy musiałeś wymienić wnętrzności jak Cruise Cruze?
 
Discussion starter · #129 ·
KENSTV123 myli się co do termostatu, przynajmniej dla Gen1. Model musi mieć również piny do podłączenia do przewodów, ten jest tylko termostatem, który nie będzie działał dla Gen1 (1.4l).
Xtrem: teoretycznie tak, musisz znaleźć przyczynę, ale moim zdaniem jakość komponentów nie jest najlepsza i nie będziesz w stanie utrzymać wysokiego ciśnienia w układzie, więc płyn chłodzący dostanie powietrza i się zagotuje. I mylisz się co do uruchamiania silnika w niższej temperaturze, pracuję z silnikami, ale nie zamierzam zaczynać dyskusji, to długa teoria i będziemy rozmawiać w nieskończoność. Zrobiłem to dla ponad 20 samochodów i miałem tylko jeden drobny problem w jednej sytuacji. Działa świetnie w zimnej (bardzo zimnej) pogodzie lub wysokich temperaturach, jakie mieliśmy tego lata.
Podsumowując: kto chce to zrobić, może poprosić mnie o wsparcie, ale jeśli chcesz się spierać, nie będę się w to angażował. :)
 
Tak, zdałem sobie sprawę po napisaniu pytania, że to nie będzie pełna wymiana, ale miałem nadzieję, że będzie to kandydat do zmiany tylko wnętrzności. 6 $ jest o wiele tańsze niż 50 $. I tak nie będzie to pierwsza rzecz, nad którą będę pracować. Najpierw muszę naprawić wyciek na wężu chłodnicy turbosprężarki. Próbuję taniego "odciąć zacisk węża i wymienić wąż na opaski zaciskowe", ponieważ usunięcie turbosprężarki nie znajduje się na mojej liście rzeczy do zrobienia.
 
OK, zacznijmy!
Miałem wiele samochodów Cruze od 2011 roku, niestety nie mogę powiedzieć, że mam/miałem jeden wolny od problemów! Mówiąc o ogrzewaniu i chłodzeniu, widziałem różne i liczne problemy zgłaszane przez ludzi. W ciągu tych lat dokonałem wielu zmian w moich samochodach i zamierzam podzielić się z wami kilkoma ciekawymi rzeczami na temat termostatu, specyficznych dla silnika 1.4L turbo (ECO). Mogą to być podobne problemy dla innych wersji, nawet dla Diesla, ale samochody, które testowałem i modyfikowałem, to Cruze ECO 2011-2012.
Na podstawie testów 4 samochodów, oto moje obserwacje:
Po pierwsze, „dane wejściowe”:

  1. Termostat OE w Chevy Cruze ECO (1.4L turbo) od 2011 do 2016 roku ma woskowy element termostatyczny, który zaczyna się otwierać przy 105°C (221°F).
  2. Termostat OE jest również okablowany i sterowany przez ECM. W oparciu o różne algorytmy i kody programów, termostat może otwierać się w dowolnej temperaturze w dowolnym momencie, jeśli ECM tego wymaga!
  3. Wskaźnik temperatury wody to… żart! Monitorowałem go w różnych samochodach i porównywałem z danymi z OBD. Wskaźnik porusza się, gdy temperatura wzrasta, aż do… do 185°F (85°C) tylko! Potem zostaje tam, tuż przed godziną 6, bez względu na to, jak wysoka jest rzeczywista temperatura wody. Kiedy to testowałem, zmieniłem stężenie płynu chłodzącego, dodając znacznie więcej wody do układu i pozwoliłem silnikowi pracować, aż woda zaczęła wrzeć. Wskaźnik był w tej samej pozycji, maksymalnej pozycji, mówiąc mi „wszystko w porządku!
View attachment 254945

4. Korek zbiornika OE otwiera się tylko przy 20 PSI.

W tych wszystkich warunkach temperatura płynu chłodzącego podczas normalnej jazdy utrzymuje się w granicach 220°-230°F. Powiedziałem normalne warunki jazdy, ponieważ gdy silnik się przegrzewa, ECM kontroluje i zmienia wszystko. Może otworzyć żaluzję, aby pomóc w chłodzeniu, a także może otworzyć termostat w dowolnej temperaturze, którą „chce”, w oparciu o zbieranie danych. Zatem nie tylko jeździsz z płynem chłodzącym o wysokiej temperaturze, ale cały układ jest również pod wysokim ciśnieniem, ponieważ korek zbiornika otwiera się powyżej 20 PSI. Teoretycznie wyższa temperatura pracy silnika pomaga poprawić jego osiągi. Cóż, utrzymanie wyższej temperatury dla silnika i układu chłodzenia wymaga również lepszej jakości części systemu. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest zbyt wysoka w warunkach, o których wspomniałem, więc wszystko jest w porządku, dopóki… Małe pęknięcie w układzie obniży PSI i oczywiście temperaturę wrzenia płynu chłodzącego. Dodaj więcej wody do układu, a obniżysz ją jeszcze bardziej, aż płyn chłodzący zacznie od czasu do czasu wrzeć, bez zauważania tego. Kilka razy wymieniłem zbiornik wyrównawczy i wiele węży przez cały czas!
Wielu innych zrobiło to samo na tym forum.
Zmęczony ciągłą wymianą części przez cały rok, postanowiłem wymienić termostat i przejść na „starą szkołę”. Zajęło mi to trochę czasu, zanim znalazłem coś, co działa, ale oto, co zrobiłem. Kupiłem nową obudowę termostatu 55593035Dorman 902-2080 (GM), która jest przeznaczona do Cadillac ELR 2014 Chevy Volt 2011-2014. Nie kupuj MotoRad, to inny nowy model, nie będzie działać! Potrzebujesz tego z „klatką”, patrz załącznik. Obudowa jest inna z zewnątrz, ale wewnętrzny termostat jest w pełni kompatybilny z obudową termostatu Cruze. Wciśnij klatkę i obróć jak na moim zdjęciu, a następnie wyjmij sprężynę i „klatkę”. Termostat wyjdzie stosunkowo łatwo. Wygląda tak samo jak ten drugi, tylko wosk w środku jest inny i zaczyna się otwierać przy 176°F (80°C). Uważaj na 2 nóżki, nie zginaj ich, aby mogły wrócić prosto do obudowy.
Nie będę wchodził w szczegóły, jak wyjąć istniejący termostat, na ten temat są dobre posty na tym forum. Włóż wszystko z powrotem i upewnij się, że masz wystarczającą ilość płynu chłodzącego. Następnie, znowu stara szkoła, zmieniłem pokrywę zbiornika na taką, która otwiera się przy 15 PSI, a nie 20 PSI (MOTORAD T46 )!
Zrobiłem tę wymianę w 6 ECO i samochody te mają od 500 do 3200 mil od tego czasu. Żadnych problemów! Temperatura zwykle wzrasta do ~184°F, a następnie termostat jest w pełni otwarty, więc temperatura spada do około 180°F. Nie zauważyłem żadnych drastycznych zmian w MPG! Mam gorące powietrze wiejące do wnętrza samochodu, tak jak miałem przed wymianą.
Dokonałem wszystkich zmian, o których wspomniałem, ponieważ ja i moi znajomi mamy wiele problemów z układem chłodzenia od 2011 roku. Jeśli podoba Ci się rozwiązanie i masz pytania, daj mi znać. Nie chcę się z nikim kłócić o to, dlaczego GM zbudował system w taki sposób, więc nie kwestionuj mnie! :p

View attachment 254953 View attachment 254961 View attachment 254969
Wywierciłem otwór 3/16 przez mój, temperatura utrzymuje się w granicach 200° +\- 5, można wywiercić dwa
 
Dzisiaj, po zwlekaniu, przeszedłem na termostat o niższej temperaturze i wymieniłem cieknący zbiornik na korek 15 psi, a także wymieniłem pękający wąż obejściowy i wąż zbiornika. Wszystkie części albo przeciekały, albo miały przeciekać. Przebieg wynosi 105663. Zmiana zajęła około 2 godzin, najtrudniejsze było usunięcie małego węża z termostatu... zdobądź odpowiednie narzędzie, moje szczypce były trudne.
Natychmiast zauważyłem wskaźnik temperatury... faktycznie się waha, wygląda na to, że wszystko działa dobrze.
Wkrótce podam mpg i ogólne zadowolenie.
 
Discussion starter · #134 ·
odkładałem to, przeszedłem na termostat o niższej temperaturze i wymieniłem cieknący zbiornik na korek 15 psi i wymieniłem wąż obejściowy
Nie będziesz miał żadnych problemów, po prostu upewnij się, że odpowietrzysz powietrze prawidłowo z zaworu odpowietrzającego!
MPG szczerze mówiąc, nie zauważyłem żadnej różnicy, w zeszłym roku nadal miałem średnio 45 MPG na podróż z Detroit do Montrealu.
 
Nie będziesz miał żadnych problemów, po prostu upewnij się, że odpowietrzysz powietrze prawidłowo z zaworu odpowietrzającego!
MPG szczerze mówiąc, nie widziałem żadnej różnicy, wciąż miałem średnio 45MPG w zeszłym roku podczas podróży z Detroit do Montrealu.
Zabrałem go dzisiaj na test...62 mph z 44,9 gph temperatura powietrza 82 działała przez dwadzieścia minut spójne odczyty..temp wygląda jak dwa wcięcia przed połową na wskaźniku temperatury
288238
 
Nie będziesz miał żadnych problemów, po prostu upewnij się, że odpowietrzysz powietrze prawidłowo z zaworu odpowietrzającego!
MPG szczerze mówiąc, nie widziałem żadnej różnicy, wciąż miałem średnio 45MPG w zeszłym roku za podróż z Detroit do Montrealu.
Zabrałem go dzisiaj na test... 62 mph z 44,9 gph temperatura powietrza 82 działała przez dwadzieścia minut spójnych odczytów..temp wygląda jak dwa wcięcia poniżej połowy na wskaźniku temperatury
Zabrałem go dzisiaj na test... 62 mph z 44,9 gph temperatura powietrza 82 działała przez dwadzieścia minut spójnych odczytów..temp wygląda jak dwa wcięcia poniżej połowy na wskaźniku temperatury
View attachment 288238
288239
288240
 
Torque nie ma poprawnego pid dla temperatury oleju.. musisz wygooglować i to naprawić. Mój nigdy się nie nagrzewa.

To niemożliwe.

nigdy tego nie widziałem. W żadnym pojeździe ani ciężarówce.
Przejechałem 2000 mil wynajętym pickupem RAM z 2020 roku w ciągu ostatnich kilku tygodni. Temperatura oleju była stale wyższa niż temperatura płynu chłodzącego. Płyn chłodzący wahał się od 206F do 220F, podczas gdy olej miał temperaturę od 220F do 230F. Po prostu mówię - to nie jest niemożliwe...
 
121 - 139 of 383 Posts