OK, zaczynamy!
Miałem wiele samochodów Cruze od 2011 roku, niestety nie mogę powiedzieć, że mam/miałem jeden wolny od problemów! Mówiąc o ogrzewaniu i chłodzeniu, widziałem różne i liczne problemy zgłaszane przez ludzi. W ciągu tych lat dokonałem wielu zmian w moich samochodach i zamierzam podzielić się z wami kilkoma ciekawymi rzeczami na temat termostatu, specyficznego dla silnika 1.4L turbo (ECO). Mogą występować podobne problemy w innych wersjach, nawet w dieslu, ale samochody, które testowałem i modyfikowałem, to Cruze ECO 2011-2014.
Na podstawie testów 4 samochodów, oto moje obserwacje:
Po pierwsze, „dane wejściowe”:
4. Korek zbiornika OE otwiera się dopiero przy 20 PSI.
W tych wszystkich warunkach temperatury płynu chłodzącego podczas normalnej jazdy utrzymują się w granicach 220°-230°F. Powiedziałem normalne warunki jazdy, ponieważ gdy silnik się przegrzewa, ECM kontroluje i zmienia wszystko. Może otworzyć żaluzję, aby pomóc w chłodzeniu, a także może otworzyć termostat w dowolnej temperaturze, jaką „chce”, w oparciu o zbieranie danych. Zatem nie tylko jeździsz z płynem chłodzącym o wysokiej temperaturze, ale cały układ jest również pod wysokim ciśnieniem, ponieważ korek zbiornika otwiera się powyżej 20 PSI. Teoretycznie wyższa temperatura pracy silnika pomaga poprawić jego osiągi. Cóż, utrzymanie wyższej temperatury dla silnika i układu chłodzenia wymaga również lepszej jakości części układu. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest zbyt wysoka w warunkach, o których wspomniałem, więc wszystko jest w porządku, dopóki… Małe pęknięcie w układzie obniży PSI i oczywiście temperaturę wrzenia płynu chłodzącego. Dodaj więcej wody do układu, a obniżysz ją jeszcze bardziej, aż płyn chłodzący zacznie od czasu do czasu wrzeć, a ty tego nie zauważysz. Kilka razy wymieniłem zbiornik wyrównawczy i wiele węży przez cały czas!
Miałem dość ciągłej wymiany części przez cały rok i postanowiłem wymienić termostat i przejść na „starą szkołę”. Zajęło mi to trochę czasu, zanim znalazłem coś, co działa, ale oto, co zrobiłem. Kupiłem nową obudowę termostatu 55593035Dorman 902-2080 (GM), która jest przeznaczona do Cadillac ELR 2014 Chevy Volt 2011-2014. Nie kupuj MotoRad, to inny nowy model, nie będzie działać! Potrzebujesz tego z „klatką”, patrz załącznik. Obudowa różni się od zewnątrz, ale wewnętrzny termostat jest w pełni kompatybilny z obudową termostatu Cruze. Wciśnij klatkę i obróć jak na moim zdjęciu, a następnie wyjmij sprężynę i „klatkę”. Termostat wyjdzie stosunkowo łatwo. Wygląda tak samo jak ten drugi, tylko wosk w środku jest inny i zaczyna się otwierać przy 176°F (80°C). Uważaj na 2 nóżki, nie zginaj ich, aby mogły wrócić prosto do obudowy.
Nie będę wchodził w szczegóły, jak wyjąć istniejący termostat, na tym forum są dobre posty. Włóż wszystko z powrotem i upewnij się, że masz wystarczającą ilość płynu chłodzącego. Następnie, znowu stara szkoła, wymieniłem pokrywę zbiornika na taką, która otwiera się przy 15 PSI, a nie 20 PSI (MOTORAD T46 )!
Zrobiłem tę wymianę w 6 ECO i samochody te mają od 500 do 3200 mil od tego czasu. Żadnych problemów! Temperatura zwykle wzrasta do ~184°F, a następnie termostat jest w pełni otwarty, więc temperatura spada do około 180°F. Nie zauważyłem żadnych drastycznych zmian w MPG! Mam gorące powietrze wiejące do wnętrza samochodu, tak jak miałem przed wymianą.
Dokonałem wszystkich zmian, o których wspomniałem, ponieważ ja i moi znajomi mamy wiele problemów z układem chłodzenia od 2011 roku. Jeśli podoba ci się rozwiązanie i masz pytania, daj mi znać. Nie chcę z nikim dyskutować o tym, dlaczego GM zbudował system w taki sposób, więc nie rzucaj mi wyzwań!
Miałem wiele samochodów Cruze od 2011 roku, niestety nie mogę powiedzieć, że mam/miałem jeden wolny od problemów! Mówiąc o ogrzewaniu i chłodzeniu, widziałem różne i liczne problemy zgłaszane przez ludzi. W ciągu tych lat dokonałem wielu zmian w moich samochodach i zamierzam podzielić się z wami kilkoma ciekawymi rzeczami na temat termostatu, specyficznego dla silnika 1.4L turbo (ECO). Mogą występować podobne problemy w innych wersjach, nawet w dieslu, ale samochody, które testowałem i modyfikowałem, to Cruze ECO 2011-2014.
Na podstawie testów 4 samochodów, oto moje obserwacje:
Po pierwsze, „dane wejściowe”:
- Termostat OE w Chevy Cruze ECO (1.4L turbo) od 2011 do 2016 roku, ma woskowy element termostatyczny, który zaczyna się otwierać przy 105°C (221°F).
- Termostat OE jest również okablowany i sterowany przez ECM. W oparciu o różne algorytmy i kody programów, termostat może otwierać się w dowolnej temperaturze i o dowolnej porze, jeśli ECM tego wymaga!
- Wskaźnik temperatury wody to… żart! Monitorowałem go w różnych samochodach i porównywałem z danymi z OBD. Wskaźnik porusza się, gdy temperatura wzrasta, aż do… aż do 185°F (85°C)! Potem pozostaje w tym miejscu, tuż przed godziną 6, niezależnie od tego, jak wysoka jest rzeczywista temperatura wody. Kiedy to testowałem, zmieniłem stężenie płynu chłodzącego, dodając znacznie więcej wody do układu i pozwoliłem silnikowi pracować, aż woda zaczęła wrzeć. Wskaźnik był w tej samej pozycji, maksymalnej pozycji, mówiąc mi „wszystko w porządku!

4. Korek zbiornika OE otwiera się dopiero przy 20 PSI.
W tych wszystkich warunkach temperatury płynu chłodzącego podczas normalnej jazdy utrzymują się w granicach 220°-230°F. Powiedziałem normalne warunki jazdy, ponieważ gdy silnik się przegrzewa, ECM kontroluje i zmienia wszystko. Może otworzyć żaluzję, aby pomóc w chłodzeniu, a także może otworzyć termostat w dowolnej temperaturze, jaką „chce”, w oparciu o zbieranie danych. Zatem nie tylko jeździsz z płynem chłodzącym o wysokiej temperaturze, ale cały układ jest również pod wysokim ciśnieniem, ponieważ korek zbiornika otwiera się powyżej 20 PSI. Teoretycznie wyższa temperatura pracy silnika pomaga poprawić jego osiągi. Cóż, utrzymanie wyższej temperatury dla silnika i układu chłodzenia wymaga również lepszej jakości części układu. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest zbyt wysoka w warunkach, o których wspomniałem, więc wszystko jest w porządku, dopóki… Małe pęknięcie w układzie obniży PSI i oczywiście temperaturę wrzenia płynu chłodzącego. Dodaj więcej wody do układu, a obniżysz ją jeszcze bardziej, aż płyn chłodzący zacznie od czasu do czasu wrzeć, a ty tego nie zauważysz. Kilka razy wymieniłem zbiornik wyrównawczy i wiele węży przez cały czas!
Miałem dość ciągłej wymiany części przez cały rok i postanowiłem wymienić termostat i przejść na „starą szkołę”. Zajęło mi to trochę czasu, zanim znalazłem coś, co działa, ale oto, co zrobiłem. Kupiłem nową obudowę termostatu 55593035Dorman 902-2080 (GM), która jest przeznaczona do Cadillac ELR 2014 Chevy Volt 2011-2014. Nie kupuj MotoRad, to inny nowy model, nie będzie działać! Potrzebujesz tego z „klatką”, patrz załącznik. Obudowa różni się od zewnątrz, ale wewnętrzny termostat jest w pełni kompatybilny z obudową termostatu Cruze. Wciśnij klatkę i obróć jak na moim zdjęciu, a następnie wyjmij sprężynę i „klatkę”. Termostat wyjdzie stosunkowo łatwo. Wygląda tak samo jak ten drugi, tylko wosk w środku jest inny i zaczyna się otwierać przy 176°F (80°C). Uważaj na 2 nóżki, nie zginaj ich, aby mogły wrócić prosto do obudowy.
Nie będę wchodził w szczegóły, jak wyjąć istniejący termostat, na tym forum są dobre posty. Włóż wszystko z powrotem i upewnij się, że masz wystarczającą ilość płynu chłodzącego. Następnie, znowu stara szkoła, wymieniłem pokrywę zbiornika na taką, która otwiera się przy 15 PSI, a nie 20 PSI (MOTORAD T46 )!
Zrobiłem tę wymianę w 6 ECO i samochody te mają od 500 do 3200 mil od tego czasu. Żadnych problemów! Temperatura zwykle wzrasta do ~184°F, a następnie termostat jest w pełni otwarty, więc temperatura spada do około 180°F. Nie zauważyłem żadnych drastycznych zmian w MPG! Mam gorące powietrze wiejące do wnętrza samochodu, tak jak miałem przed wymianą.
Dokonałem wszystkich zmian, o których wspomniałem, ponieważ ja i moi znajomi mamy wiele problemów z układem chłodzenia od 2011 roku. Jeśli podoba ci się rozwiązanie i masz pytania, daj mi znać. Nie chcę z nikim dyskutować o tym, dlaczego GM zbudował system w taki sposób, więc nie rzucaj mi wyzwań!


