Szczęśliwego Nowego Roku!
To wariacja na oryginalny wątek rozwiązania mechanicznego, który można znaleźć pod adresem-
www.cruzetalk.com
Bardzo dziękuję OP za wspaniały wątek!!!
---------------------------------
NOWOŚĆ-
Istnieje teraz grupa instrukcji „jak to zrobić” znajdujących się pod adresem-
www.cruzetalk.com
---------------------------------
Wymieniłem termostat mojego '12 w zeszłym roku, ponieważ uszczelka przeciekała dość mocno, a obudowa wydawała się sączyć przez plastik (jak ujawniono za pomocą barwnika UV w płynie chłodzącym).
Z tego powodu nie zachowałem obudowy OEM, a nowa jest z rynku wtórnego (i nie Dorman), więc nie mogę łatwo wypróbować mechanicznej wymiany rdzenia, jak pokazano w oryginalnym wątku.
Poza tym 180F było dla mnie trochę za mało i chciałem czegoś bliższego 195-200F, jak wyrazili to inni.
Mój niezmodyfikowany termostat pracował przy około 222-225F podczas normalnej jazdy i osiągał 230F w warunkach obciążenia.
To jest całkowicieszalonejeśli chodzi o mnie i wymagało uwagi.
Będąc inżynierem, pomyślałem, że jeśli termostat jest sterowany elektrycznie (lub przynajmniej „zmodyfikowany”) przez ECU, to dlaczego nie wyregulować elektrycznie temperatury pracy?
Zgodnie z moją FSM, strona 9-596 (patrz poniżej), przy 0 V do wewnętrznego elementu grzejnego temperatura otwarcia wynosi 221F (105C).
A przy 12 V przyłożonym do elementu temperatura otwarcia wynosi 176F (80C).
Zauważ, że temperatura całkowitego otwarcia wynosi oszałamiające248F(120C)...gasp!
Element ma rezystancję elektryczną około 16,2 omów, a przynajmniej mój.
Zatem przy 12 woltach rozproszy około 8,9 watów.
Mój cel około 200F jest w przybliżeniu w połowie drogi między podanymi wartościami temperatury 0 i 12 woltów FSM.
Ale podejrzewałem, że jest nieliniowy dla przyłożonego napięcia, zamiast tego proporcjonalny do rozpraszanej mocy.
Moim celem było zatem około 4,5 wata.
Dla elementu grzejnego 16,2 oma byłoby tow przybliżeniu8,5 woltów.
Musiałem więc obniżyć ~3,5 wolta z szyny napięcia akumulatora, która jest dostępna na pinie 1 złącza E41 do obudowy termostatu (strona 9-40 FSM, pokazana poniżej).
Przy 12 woltach wymagałoby to rezystora szeregowego od dolnego końca grzałki do masy około 6,65 omów.
Taki rezystor rozproszyłby około 1,8 wata, ale będąc w gorącej komorze silnika, musi zostać zredukowany do co najmniej dwukrotności tej wartości.
Zdarzyło mi się mieć pod ręką rezystor 6,3 oma 10 watów, więc właśnie go użyłem.
Mógłbyś użyć wspólnego rezystora obciążenia „anti-hyperflash” znalezionego do zastosowań w kierunkowskazach LED.
Zazwyczaj mają one rezystancję 6 omów i moc 25-50 watów (przesada, ale co z tego?).
Następnie pojawił się problem z zadowoleniem ECU, która monitoruje takie rzeczy pod kątem odłączenia.
Zdarzyło mi się mieć (dosłownie) około tysiąca rezystorów 2,2K omów 1/4 wata, więc połączyłem sześć z nich równolegle, aby uzyskać rezystancję netto około 367 omów, zastępując grzałkę termostatu na złączu E41 w połączeniach pokazanych powyżej.
To sprawi, że ECU będzie zadowolona, więc nie ustawi żadnych kodów błędów, a nawet gdy ECU włączy wyjście w pełni, rozproszy tylko 0,4 wata (ale ponownie musi zostać zredukowane dla komory silnika).
To jest mój obwód testowy-
Użyłem zacisku pierścieniowego 3/8", aby uzyskać dobre uziemienie silnika ze śruby, która utrzymuje zewnętrzny czujnik krzywki na miejscu.
Przełączone + jest dostępne na pinie 1 złącza E41-
Problem polegał więc na tym, jak wykonać prawidłowe i bezpieczne połączenia elektryczne.
Zasadniczo nie lubię modyfikować fabrycznego okablowania, chociaż możesz połączyć się z okablowaniem, jeśli chcesz.
Nie można łatwo ani tanio znaleźć zamiennika złącza wiązki przewodów i nie można znaleźć odpowiednika końca obudowy termostatu.
Ale jak się okazuje, piny złącza mają szerokość około 0,108" (2,8 mm), co pasuje do oznaczenia „2.8 DCS” pokazanego w FSM (patrz wyżej).
Zatem zaciski męskie i żeńskie, takie jak te używane na wąskich pinach głośników samochodowych, będą działać dobrze (zaciski 0,110" i żeńskie odłączniki).
Można je dość łatwo znaleźć na eBayu i gdzie indziej.
Przewód 22-24 gauge jest więcej niż wystarczający do połączeń, ponieważ prądy są małe.
Uwaga-
Podczas okablowania żeńskich wypustów obudowy termostatu użyj na nich koszulki termokurczliwej, abyniemogły się zwarć.
Jeśli zwarą się ze sobą, przegrzejesz rezystor spadkowy 6 omów lub przepalisz bezpiecznik KR75 lub oba.
I upewnij się, że używasz smaru dielektrycznego (smaru silikonowego lub smaru hydraulicznego) na wszystkich połączeniach, aby wykluczyć wilgoć, ponieważ oryginalne uszczelnienia pogodowe nie będą już obecne (zwróć uwagę na maź w złączu, jak pokazano poniżej).
Tak wygląda moja konfiguracja-
Wydrukowałem w 3D fantazyjny uchwyt na dwa męskie wypusty do złącza E41, ale nie jest to konieczne.
---------------------------------------------------------------
Krótko mówiąc (wiem,za późno...), to działa..!
---------------------------------------------------------------
Teraz pracuje w zakresie 194-198F przy niskich obciążeniach podczas jazdy i około 201-204F na autostradzie lub podczas wspinaczki.
Do tej pory, podziesiątkachcykli rozgrzewania i ponownych uruchomieniach, brak DTC, brak problemów jakiegokolwiek rodzaju i brak widocznego wpływu na przebieg gazu, który widziałem do tej pory (lub zbyt mały, aby go zauważyć).
Ponieważ napięcie układu elektrycznego przy E41-1naprawdęnie wynosi 12 woltów (zmienia się), może to tłumaczyć niektóre wahania, które widzę w temperaturze.
Następnie spróbuję użyć regulowanego napięcia do grzałki termostatu.
Będzie to miało tę zaletę, że jest łatwo regulowane i będzie miało schemat taki jak ten-
Regulatorem, którego spróbuję, jest powszechnie dostępny moduł regulatora LM2596HV 3 ampery, taki jak ten-
Nie są one drogie i można znaleźć jeszcze tańsze (ale należy uważać na kondensatory wejściowe i wyjściowe, te pokazane powyżej są lepsze)-
W każdym razie chciałem zaoferować tę alternatywną metodę kontrolowania temperatury termostatu silnika, która wykorzystuje wbudowany elektryczny element grzejny.
Wiem, że nie jest to dla każdego, ale jeśli jesteś trochę skłonny do elektryki, jest to nieinwazyjna i łatwa w instalacji i deinstalacji metoda.
I tozdecydowaniedziała...
To wariacja na oryginalny wątek rozwiązania mechanicznego, który można znaleźć pod adresem-
1.4 ECO - Thermostat Swap - 221°F to 176°F!
OK, let’s start! I had multiple Cruze cars since 2011, unfortunately I can’t say I have/had one free of issues! Talking about the heating and cooling, I saw different & multiple issues reported by people. I did many changes to my cars during the years and I’m going to share with you a few...
---------------------------------
NOWOŚĆ-
Istnieje teraz grupa instrukcji „jak to zrobić” znajdujących się pod adresem-

HOW TO- Electrical control of the 1.4T (LUJ) thermostat...
Per @Blasirl here are a group of tutorial writeups and links to 3D printed part file sources. They describe methods and options for electronically controlling the thermostat temperature on 1.4T (LUJ) engines, and defeating the active "Aero" grille shutters. The effect of these modifications is...
Wymieniłem termostat mojego '12 w zeszłym roku, ponieważ uszczelka przeciekała dość mocno, a obudowa wydawała się sączyć przez plastik (jak ujawniono za pomocą barwnika UV w płynie chłodzącym).
Z tego powodu nie zachowałem obudowy OEM, a nowa jest z rynku wtórnego (i nie Dorman), więc nie mogę łatwo wypróbować mechanicznej wymiany rdzenia, jak pokazano w oryginalnym wątku.
Poza tym 180F było dla mnie trochę za mało i chciałem czegoś bliższego 195-200F, jak wyrazili to inni.
Mój niezmodyfikowany termostat pracował przy około 222-225F podczas normalnej jazdy i osiągał 230F w warunkach obciążenia.
To jest całkowicieszalonejeśli chodzi o mnie i wymagało uwagi.
Będąc inżynierem, pomyślałem, że jeśli termostat jest sterowany elektrycznie (lub przynajmniej „zmodyfikowany”) przez ECU, to dlaczego nie wyregulować elektrycznie temperatury pracy?
Zgodnie z moją FSM, strona 9-596 (patrz poniżej), przy 0 V do wewnętrznego elementu grzejnego temperatura otwarcia wynosi 221F (105C).
A przy 12 V przyłożonym do elementu temperatura otwarcia wynosi 176F (80C).
Zauważ, że temperatura całkowitego otwarcia wynosi oszałamiające248F(120C)...gasp!
Element ma rezystancję elektryczną około 16,2 omów, a przynajmniej mój.
Zatem przy 12 woltach rozproszy około 8,9 watów.
Mój cel około 200F jest w przybliżeniu w połowie drogi między podanymi wartościami temperatury 0 i 12 woltów FSM.
Ale podejrzewałem, że jest nieliniowy dla przyłożonego napięcia, zamiast tego proporcjonalny do rozpraszanej mocy.
Moim celem było zatem około 4,5 wata.
Dla elementu grzejnego 16,2 oma byłoby tow przybliżeniu8,5 woltów.
Musiałem więc obniżyć ~3,5 wolta z szyny napięcia akumulatora, która jest dostępna na pinie 1 złącza E41 do obudowy termostatu (strona 9-40 FSM, pokazana poniżej).
Przy 12 woltach wymagałoby to rezystora szeregowego od dolnego końca grzałki do masy około 6,65 omów.
Taki rezystor rozproszyłby około 1,8 wata, ale będąc w gorącej komorze silnika, musi zostać zredukowany do co najmniej dwukrotności tej wartości.
Zdarzyło mi się mieć pod ręką rezystor 6,3 oma 10 watów, więc właśnie go użyłem.
Mógłbyś użyć wspólnego rezystora obciążenia „anti-hyperflash” znalezionego do zastosowań w kierunkowskazach LED.
Zazwyczaj mają one rezystancję 6 omów i moc 25-50 watów (przesada, ale co z tego?).
Następnie pojawił się problem z zadowoleniem ECU, która monitoruje takie rzeczy pod kątem odłączenia.
Zdarzyło mi się mieć (dosłownie) około tysiąca rezystorów 2,2K omów 1/4 wata, więc połączyłem sześć z nich równolegle, aby uzyskać rezystancję netto około 367 omów, zastępując grzałkę termostatu na złączu E41 w połączeniach pokazanych powyżej.
To sprawi, że ECU będzie zadowolona, więc nie ustawi żadnych kodów błędów, a nawet gdy ECU włączy wyjście w pełni, rozproszy tylko 0,4 wata (ale ponownie musi zostać zredukowane dla komory silnika).
To jest mój obwód testowy-
Użyłem zacisku pierścieniowego 3/8", aby uzyskać dobre uziemienie silnika ze śruby, która utrzymuje zewnętrzny czujnik krzywki na miejscu.
Przełączone + jest dostępne na pinie 1 złącza E41-
Problem polegał więc na tym, jak wykonać prawidłowe i bezpieczne połączenia elektryczne.
Zasadniczo nie lubię modyfikować fabrycznego okablowania, chociaż możesz połączyć się z okablowaniem, jeśli chcesz.
Nie można łatwo ani tanio znaleźć zamiennika złącza wiązki przewodów i nie można znaleźć odpowiednika końca obudowy termostatu.
Ale jak się okazuje, piny złącza mają szerokość około 0,108" (2,8 mm), co pasuje do oznaczenia „2.8 DCS” pokazanego w FSM (patrz wyżej).
Zatem zaciski męskie i żeńskie, takie jak te używane na wąskich pinach głośników samochodowych, będą działać dobrze (zaciski 0,110" i żeńskie odłączniki).
Można je dość łatwo znaleźć na eBayu i gdzie indziej.
Przewód 22-24 gauge jest więcej niż wystarczający do połączeń, ponieważ prądy są małe.
Uwaga-
Podczas okablowania żeńskich wypustów obudowy termostatu użyj na nich koszulki termokurczliwej, abyniemogły się zwarć.
Jeśli zwarą się ze sobą, przegrzejesz rezystor spadkowy 6 omów lub przepalisz bezpiecznik KR75 lub oba.
I upewnij się, że używasz smaru dielektrycznego (smaru silikonowego lub smaru hydraulicznego) na wszystkich połączeniach, aby wykluczyć wilgoć, ponieważ oryginalne uszczelnienia pogodowe nie będą już obecne (zwróć uwagę na maź w złączu, jak pokazano poniżej).
Tak wygląda moja konfiguracja-
Wydrukowałem w 3D fantazyjny uchwyt na dwa męskie wypusty do złącza E41, ale nie jest to konieczne.
---------------------------------------------------------------
Krótko mówiąc (wiem,za późno...), to działa..!
---------------------------------------------------------------
Teraz pracuje w zakresie 194-198F przy niskich obciążeniach podczas jazdy i około 201-204F na autostradzie lub podczas wspinaczki.
Do tej pory, podziesiątkachcykli rozgrzewania i ponownych uruchomieniach, brak DTC, brak problemów jakiegokolwiek rodzaju i brak widocznego wpływu na przebieg gazu, który widziałem do tej pory (lub zbyt mały, aby go zauważyć).
Ponieważ napięcie układu elektrycznego przy E41-1naprawdęnie wynosi 12 woltów (zmienia się), może to tłumaczyć niektóre wahania, które widzę w temperaturze.
Następnie spróbuję użyć regulowanego napięcia do grzałki termostatu.
Będzie to miało tę zaletę, że jest łatwo regulowane i będzie miało schemat taki jak ten-
Regulatorem, którego spróbuję, jest powszechnie dostępny moduł regulatora LM2596HV 3 ampery, taki jak ten-
Nie są one drogie i można znaleźć jeszcze tańsze (ale należy uważać na kondensatory wejściowe i wyjściowe, te pokazane powyżej są lepsze)-

LM2596HVS LM2596HV DC-DC Adjustable Step Down Buck Converter Power Supply Module | eBay
Specification: It's LM2596HVS Not LM2596S Chip,please know it Type / name:LM2596HVS DC-DC step-down module Input Voltage:4.5V ~ 53V Output Voltage:3V ~ 40V Output Current:3A (max) Conversion efficiency:92% (the highest) Output Ripple:<30mV Switching frequency:150KHz Operating Temperature:-45 ℃ ~...
www.ebay.com
W każdym razie chciałem zaoferować tę alternatywną metodę kontrolowania temperatury termostatu silnika, która wykorzystuje wbudowany elektryczny element grzejny.
Wiem, że nie jest to dla każdego, ale jeśli jesteś trochę skłonny do elektryki, jest to nieinwazyjna i łatwa w instalacji i deinstalacji metoda.
I tozdecydowaniedziała...