Chevrolet Cruze Forums banner
121 - 140 of 176 Posts
Ik heb de nokkenassen verwijderd zodat ik de tuimelaars, hydraulische klepstoters kon onderzoeken en de cilinderkop kon laten controleren op druk. Ik heb ook de kleppen laten vervangen; mijn motor heeft 180.000 mijl en ik dacht dat ik het nu maar moest doen, aangezien hij toch al eraf is om de koppakking te vervangen.
Op dit punt is de kop weer in elkaar gezet en heb ik de nokkenassen er weer op. Maar nu, wanneer de nokkenassen zijn uitgelijnd zodat het vergrendelgereedschap kan worden geplaatst, steken de uitlaatkleppen voor cilinder twee iets uit. De vraag is dus, kan dit worden opgelost zonder met de veer te knoeien? Of (ik betwijfel het) zou het in orde zijn om hier verder te gaan? Ik heb het gevoel dat ik de nokkenassen eraf moet halen en de hydraulische klepstoters moet afstellen of die veren moet vastdraaien. View attachment 295568
@JLL kan mogelijk helpen
 
Staan de nokkenassen in de TDC-positie? Alle kleppen moeten gesloten zijn op een standaardopstelling in de TDC-positie.
Ze waren vergrendeld op TDC voordat ik de kleppen liet vervangen. De kleppen zijn door iemand anders vervangen.
Nu, wanneer ze op TDC staan, staan de inlaatkleppen van cilinder 4 iets open en de uitlaatkleppen van cilinder 2 staan open. Beide zien eruit als de afbeelding in het vorige bericht.
 
Ze waren vergrendeld op TDC voordat ik de kleppen liet vervangen. De kleppen zijn door iemand anders vervangen.
Nu, wanneer ze op TDC staan, staan de inlaatkleppen van cilinder 4 iets open en de uitlaatkleppen van cilinder 2 staan open. Beide zien eruit als de bijgevoegde foto in het vorige bericht.
Ik heb de nokkenassen/tuimelaars/stoters niet naar de werkplaats gebracht; oorspronkelijk kreeg ik alleen een druktest.
 
Ik heb de nokkenassen/tuimelaars/stoters niet naar de werkplaats gebracht; oorspronkelijk wilde ik alleen een druktest laten uitvoeren.
Gebruik je een vergrendelingsgereedschap aan de achterkant van de nokkenassen om er zeker van te zijn dat ze in de TDC-positie staan. De nokkenassen kunnen draaien als de cilinderkop van de motor is verwijderd. Weet je waar ik het over heb?
 
Gebruik je een vergrendelingsgereedschap aan de achterkant van de nokkenassen om er zeker van te zijn dat ze in de TDC-positie staan? De nokkenassen kunnen draaien als de kop van de motor is verwijderd. Weet je waar ik het over heb?
Ja, ik heb de kit van Amazon gekocht. Eén kant van het uiteinde van de nokkenas is dikker dan de andere helft, dus de plaats kan alleen naar binnen schuiven als de nokkenas in de juiste positie staat.
 
Ja, ik heb de kit van Amazon gekocht. Eén kant van het uiteinde van de nokkenas is dikker dan de andere helft, dus de plaats kan alleen naar binnen glijden als de nokkenas in de juiste positie staat.
Dat is niet helemaal waar uit mijn ervaringen. Als de nokkenassen beide 180 graden uit fase staan, zal het gereedschap erin glijden, maar er zal enige weerstand zijn. Als de nokkenassen correct zijn gefaseerd, is er geen weerstand.
 
Ik heb de nokkenassen verwijderd zodat ik de tuimelaars, hydraulische klepstoters kon onderzoeken en de cilinderkop kon laten controleren op druk. Ik heb ook de kleppen laten vervangen; mijn motor heeft 180.000 mijl en ik dacht dat ik het nu maar moest doen, aangezien hij er toch al af was om de koppakking te vervangen.
Op dit punt is de kop weer in elkaar gezet en heb ik de nokkenassen weer teruggeplaatst. Maar nu, wanneer de nokkenassen in lijn liggen om het vergrendelgereedschap in te brengen, steken de uitlaatkleppen voor cilinder twee iets uit. De vraag is dus, kan dit worden opgelost zonder aan de veer te knoeien? Of (ik betwijfel het) zou het goed zijn om hier verder te gaan? Ik heb het gevoel dat ik de nokkenassen eraf moet halen en de hydraulische klepstoters moet afstellen of die veren moet aandraaien. View attachment 295568
Update:
Ik heb dit bericht eindelijk gevonden! Dus, wanneer de nokkenasvergrendelingsplaat correct is geplaatst, zijn de sleuven zo verschoven dat de plaat alleen op zijn plaats zou moeten vergrendelen met de juiste uitlijning. Als je dit doet voordat je de kop op het blok plaatst, zoals ik heb gedaan, zie je de kleppen iets openstaan, zoals op de foto hierboven. Als ik het me goed herinner, zie je dat de kleppen van de vierde cilinder genoeg openstaan om een notitiekaart tussen de klep en de kop te schuiven. De kleppen van de tweede cilinder zouden genoeg speling moeten hebben om een cent ertussen te schuiven. Ik sprak met een monteur die een Cruze bezit over dit probleem voordat ik de kop weer op het voertuig plaatste. En het is drie maanden geleden dat ik de klus heb geklaard (tijdens de Texas-sneeuwapocalyps van 2022).
PS: zorg ervoor dat je het verschil weet tussen in-lbs en ft-lbs voordat je aan deze klus begint. En houd een stift klaar om de kopbouten aan te draaien.
 
de versnellingsplaatsing is niet belangrijk, de phaser-uitlijning is de sleutel. Ik weet niet zeker hoe je een houder wilt maken als je niet de juiste phaser-locatie hebt om mee te beginnen...de tool van $30 zal ze correct uitlijnen/klokken/positioneren zodat je alles kunt vastdraaien.
Ja, zeker de 40 dollar en 2 dagen levering waard
 
Hallo! Ik heb geprobeerd deze instructies en vele video's te volgen. Ik heb de nokkenassen in de juiste positie (U onder, plat boven), motor op TDC, etc... als ik alle gereedschappen wil verwijderen, glijdt "b" er niet gemakkelijk uit. Wanneer het eruit komt, verschuiven de nokkenassen, net iets - maar het voorkomt dat ik het gereedschap gemakkelijk opnieuw kan plaatsen. Wanneer ik de motor 720 graden draai, kom ik hetzelfde probleem tegen (nokkenas staat iets uit, waardoor er een beetje aan getrokken moet worden om gereedschap B weer op zijn plaats te krijgen.

Moet gereedschap "B" na het afstellen van de timing en het draaien van de motor gewoon vrij in en uit glijden, of is het oké dat ik er een beetje aan moet trekken om het te vergrendelen?

Bedankt bij voorbaat!
 
Hoi! Ik heb geprobeerd deze instructies en vele video's te volgen. Ik heb de nokkenassen in de juiste positie (U onder, plat boven), motor op TDC, etc... als ik alle gereedschappen wil verwijderen, glijdt "b" er niet gemakkelijk uit. Als het eruit komt, verschuiven de nokkenassen, net iets - maar het voorkomt dat ik het gereedschap gemakkelijk opnieuw kan plaatsen. Als ik de motor 720 graden draai, krijg ik hetzelfde probleem (nokkenas staat iets uit, waardoor ik een beetje moet trekken om gereedschap B weer op zijn plaats te krijgen.

Moet gereedschap "B" er gewoon vrij in en uit glijden na het afstellen van de timing en het draaien van de motor, of is het oké dat ik er een beetje aan moet trekken om het te vergrendelen?

Bedankt op voorhand!
Hier is een foto die ongeveer laat zien wat ik zie als ik het probeer:

Image
 
Hier is een foto die ongeveer laat zien wat ik zie als ik het probeer:

View attachment 299201
Hé, wat is er aan de hand, ik had precies dit probleem. Mijn uitlaatnokkenas zou ongeveer 20 graden draaien nadat ik het vergrendelingsgereedschap uit de groeven had getrokken. In mijn geval was het de nokkenasversteller die moest worden vervangen door een nieuwe, ze worden geacht niet te bewegen totdat de ECU het zegt.

Ik kon het verwisselen zonder de distributiedeksel en alle onzin die daarbij hoort te verwijderen, maar ik raad iedereen die dit doet aan om super voorzichtig en bekwaam te zijn. Ik moest de krukas weer in TDC vergrendelen, evenals de kettingspannervergrendeling. Verwijder vervolgens het VVT-magneetventiel van het einde van de nokkenas, samen met de sensoren en het magnetische opnemerwiel. Maak dan eindelijk de nokkenas los via de nokkenaslagerkapjes. Ik kon de nokkenas eruit tillen en de versteller nauwelijks uit de ketting halen, terwijl ik er tegelijkertijd op lette om de ketting onder spanning te houden zodat deze niet van het krukastandwiel valt. Vervangen en de nokkenas terug in de nieuwe geschoven. Het was echter extreem riskant, je moet er echt voor zorgen dat je de lagers niet beschadigt, ze dan weer vastdraaien en opnieuw timen.

EDET: Terugkijkend naar je foto denk ik niet dat de jouwe zo erg is als de mijne was. De jouwe zou gewoon kunnen zijn dat je de ketting niet hard genoeg hebt getrokken met het gereedschap dat in de kit zit (ik gebruik een koevoet om de wig aan te zwengelen en hem dan vast te draaien, je doel is om alle speling op de ketting naar de firewall-kant te krijgen). Om dit te controleren, vergrendel je je krukas op TDC en kijk je of je de nokkenas kunt bewegen terwijl de ketting stationair blijft met een steeksleutel. Draai hem echter niet hard aan, als hij beweegt, dan is de versteller slecht.
 
Hallo, ik ben bezig met het vervangen van de koppakkingen op mijn 2012 Chevy Cruze 1.4 l turbo. Ik heb alles gedemonteerd en ben aangekomen bij het onderdeel waar ik de distributieketting spanner moet vergrendelen. Ik heb de grote pin in de onderkant geplaatst om de krukas op TDC te vergrendelen.
Ik heb het gat op de krukas uitgelijnd met de markering voor TDC en wanneer ik de nokkenas met de sleutel aantrek om de spanning te verwijderen, draait de nokkenas een paar centimeter voorbij de markering.

Dit geeft de ketting wat speling, ik ben erin geslaagd om te vinden wat volgens mij het gat voor de spanner is. Ik heb de pin geplaatst om de spanning te vergrendelen en er lijkt geen speling op de ketting te zitten, zelfs niet met de pin die de spanner vergrendelt...

Hulp gevraagd, alle video's die ik heb bekeken stellen dat de geleider van de distributieketting pas verwijderd mag worden nadat je de pin hebt geplaatst om de spanner te vergrendelen. Ik vraag me af of dit het probleem is.

Ook heeft de pin die de nokkenas vergrendelt de neiging om eruit te glijden nadat ik de nokkenas heb getrokken en losgelaten terwijl ik probeer het gat voor de spanner te vinden...
 
121 - 140 of 176 Posts