Chevrolet Cruze Forums banner

Lekkende transmissiekoelleidingen

63K views 78 replies 23 participants last post by  Jessichaos12  
#1 · (Edited)
Toen ik onder mijn auto andere werkzaamheden uitvoerde met de frontpanelen verwijderd, merkte ik dat de transmissiekoelleidingen lekte rond de metalen weerhaken. Het is niet al te erg, maar genoeg om het te willen repareren. Ik zou liever een permanente oplossing willen en niet alleen de leidingen vervangen door OEM-onderdelen die in de toekomst weer zullen lekken. Zou een compressiefitting met weerhaken voor de slang om aan één kant vast te klemmen een acceptabele reparatie zijn? Zoals wat mensen gebruiken bij het installeren van transmissiekoelers? Zoiets als dit Derale Transmission Line Compression Fitting Kit - 3/8" Line to 3/8" NPT Barb Derale Accessories and Parts D13032 Is er iets beters? Ik ben één en al oor. Ik heb hier rondgezocht, maar niets doorslaggevends gevonden waar ik naar op zoek was.

#3 ·
Ik heb zoiets gebruikt om verbinding te maken met de radiator. De mijne is een ander merk en ik heb hem van Rockauto.

Derale Snap-In Radiator Adapter Fitting for GM Derale Accessories and Parts D13035

Ik heb net een garage mijn leidingen op de 1.4L laten vervangen omdat ze zo erg lekten, en vanwege het weer had ik geen fijne plek om te werken.

De sleutel is om verbinding te maken met de transmissiekant. Als het zoals een standaard GM-transmissie is, zal de verbinding aan de transmissie een speciaal flenstype verbinding zijn. Ik gok dat het afsnijden van de buis en compressie naar slangpilaar de beste oplossing zou kunnen zijn.

Zeker beter dan alleen de slang met klemmen over de buis te plaatsen. Er staat daar een beetje druk op waar ik me zorgen over zou maken.

#4 ·
Ik heb zoiets gebruikt om verbinding te maken met de radiator. De mijne is een ander merk en ik heb het van Rockauto gehaald.

Derale Snap-In Radiator Adapter Fitting voor GM Derale Accessoires en Onderdelen D13035

Ik heb net een garage mijn leidingen op de 1.4L laten vervangen omdat ze zo erg lekten, en vanwege het weer had ik geen fijne plek om te werken.

De sleutel wordt het aansluiten op de transmissiekant. Als het een standaard GM-transmissie is, zal de aansluiting aan de transmissie een speciale flenstype aansluiting zijn. Ik gok dat het afsnijden van de buis en het overgaan op compressie naar slangpilaar misschien de beste oplossing is.

Zeker beter dan alleen de slang over de buis met klemmen te plaatsen. Er staat daar een beetje druk op waar ik me zorgen over zou maken.
Bedankt, ja, ik weet dat sommige mensen gewoon de metalen barb afsnijden en de slang over de flare duwen met twee slangklemmen, maar zoals je zei, ik zou het graag iets beter willen doen. Als het een 10+ jaar oude beater was, zou ik precies dat doen :)

#6 ·
Je hebt de huidige kilometerstand niet vermeld, maar de koelleidingen zijn een onderdeel dat onder de aandrijflijn valt.

Rob
Zijn ze dat? Ik heb wat onderzoek gedaan en tegenstrijdige antwoorden gekregen. Dat is goed om te weten. Ik veronderstel dat ik de dealer zou kunnen bellen en het vragen. Ik zit pas op 41K

Tegelijkertijd, als ze ze gewoon gaan vervangen door hetzelfde dat toch zal lekken, zou ik erin geïnteresseerd zijn om het nu zelf permanent te repareren.

#7 ·
Ik weet dat in koude klimaten de transmissiekoelleidingen op de Duramax-trucks lekkageproblemen hebben en veel fabrikanten aftermarket-kits aanbieden om ze te vervangen/repareren. Ik heb de Fleece-kit op mijn Duramax-truck die behoorlijk lekte na 363.XXX mijl!!!

• Like
Reactions: KpaxFAQ
#8 ·
Koelleidingen vallen NIET onder de garantie, tenzij ze minder dan 36.000 mijl hebben. Heb dit ongeveer 3 maanden geleden met de dealer meegemaakt, niet gedekt, 37.000 mijl. Ze wilden bijna $500 om dit probleem voor mij op te lossen. HA HA ik lachte ze uit. Waar de twee leidingen de transmissie binnengaan, zijn ze met elkaar verbonden met een bout die ze bij elkaar houdt. De beste manier om dit te repareren is om de metalen leidingen met een buissnijder aan beide uiteinden door te snijden en de slang te vervangen. Slangklemmen over het uiteinde van de slang werken prima. Ik gebruik er 2 aan elk uiteinde om veilig te zijn, aangezien de koelleidingen niet onder hoge druk staan. Net genoeg om de vloeistof te laten circuleren. Echt een gemakkelijke oplossing.

#11 ·
Heeft iemand een foto van de lekkende leidingen die ze hier kunnen plaatsen?

#16 ·
Ik geloof dat wat u beschrijft dezelfde locatie is waar de Duramax-vrachtwagens lekken... Merchant Automotive maakt een kit voor de vrachtwagens die de gekrompen secties vervangt door schroefverbindingen en nieuwe slangen. Als ze dezelfde diameter hebben, zouden er twee kunnen werken voor Cruze-bezitters... Van wat de MA-mensen me vertellen, is het veel meer een probleem in koude klimaten dan in het zuiden, waar het weer stabieler is...

#22 ·
Ik denk dat wat je beschrijft dezelfde locatie is waar de Duramax-trucks lekken... Merchant Automotive maakt een kit voor de trucks die de gekrompen secties vervangt door schroefverbindingen en nieuwe slangen. Als ze dezelfde diameter hebben, zouden er twee kunnen werken voor Cruze-bezitters... Van wat de MA-mensen me vertellen, is het veel meer een probleem in koude klimaten dan in het zuiden, waar het weer stabieler is...
Ja, ik heb die slangen net voor Kerstmis vervangen, die waren wat technischer dan ik denk dat de cruze zal zijn...
Nee.Je kunt echter een hydraulische slang van goede kwaliteit laten maken bij een bedrijf als Tractor Supply Company.
Dus hoe maak je de verbindingen?

#17 ·
Kwam er net onder kijken. Voeg me toe aan de club van "lekkende transmissiekoelleidingen".

#19 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2012. Na het bekijken van Chris' antwoord, vraag ik me af of een 3/8 brandstofinjectieslang en slangklemmen zouden werken? Ervan uitgaande dat ik genoeg ruimte had om de originele leidingbeugel te gebruiken.
Nee.

Je kunt echter wel een hydraulische slang van goede kwaliteit laten maken bij een bedrijf als Tractor Supply Company.

#23 ·
De transmissielijnen van mijn 2013 Chevy Cruze lekken en het gaat bijna 400 dollar kosten om het te repareren. En hij heeft pas 50.000 mijl gereden. Ik heb geen idee waarom ik zoveel moet betalen, en bedenk dat dit het tweede probleem is met de transmissie dat ik heb gehad. Alle hulp zou geweldig zijn. Is er een class action rechtszaak tegen GM?

#24 ·
De transmissieleidingen van mijn 2013 Chevy Cruze lekken en het gaat bijna 400 dollar kosten om het te repareren. En hij heeft pas 50.000 mijl gereden. Ik heb geen idee waarom ik zoveel moet betalen en aangezien dit het tweede probleem is met de transmissie dat ik heb gehad. Alle hulp zou geweldig zijn. Is er een class action rechtszaak tegen gm?
Is uw aandrijflijn garantie van 100.000 mijl verlopen?

#44 ·
Er is een verslag over het verversen van de vloeistof in de diesel in de how to sectie. Het controleren is een vrij ingewikkeld proces dat vereist dat je hem tot een bepaalde temperatuur laat draaien en het overtollige vloeistof uit een pijp laat weglopen die deel uitmaakt van de aftapplug.

De algemene consensus hier lijkt te zijn om te meten wat er wordt afgetapt en dit te vervangen door die hoeveelheid en het goed te noemen, omdat de meeste mensen geen toegang hebben tot de apparatuur die nodig is om te controleren.

Ik heb de aftap en navulling met Amsoil afgelopen lente gedaan en alles is mooi en soepel voor ongeveer 25000 mijl.

#46 ·
Ik merkte dat mijn leidingen nat waren toen ik laatst aan de auto werkte. Hoe gemakkelijk is het om deze te vervangen? Ik zal het waarschijnlijk doen de volgende keer dat ik mijn vloeistof ververs (over ongeveer 25.000 mijl), aangezien ik dan de bak eraf heb.
Helemaal niet gemakkelijk. Mijn maat en ik hebben er ongeveer 4 uur over gedaan om ze te vervangen, en dat was met behulp van een lift. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de ruimte in de motorruimte kleiner is dan de motor/transmissie zelf.

• Like
Reactions: BDCCruze
#51 ·
lekken ze bij de compressiefittingen? gewoon repareren met de weerhaken en klemmen zoals op de 1e pagina getoond, gaat voor altijd mee
Ik denk dat je hier gelijk in hebt. Ik zou het liefst het OEM-onderdeel terugplaatsen, maar als het me 3 uur kost om alles uit elkaar te halen, wil ik het niet over 50.000 mijl weer doen. Ik wil gewoon dat het er OEM uitziet en geen schroefklemmen gebruiken. Misschien ga ik voor draadklemmen die je op radiatorslangen ziet om het een professionelere uitstraling te geven.

#52 ·
Je zult de onderdelen nooit meer zien, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over hoe het eruit ziet. Ze zitten er echt in begraven.

#53 ·
Mijn leidingen worden slecht. Ik heb het onderdeel besteld. Het ziet ernaar uit dat dit een bijgewerkt onderdeelnummer is, dus hopelijk lost het problemen met falende krimpen op. Ik moet over 15.000 een transmissievloeistof aftappen/vullen, dus ik neem gewoon de dag en doe beide tegelijk. Doe toch niet veel tegenwoordig lol.