Chevrolet Cruze Forums banner
1 - 1 of 7 Posts

Patman

· Super Moderator
5,659 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Zo installeer je het 2e schot trunkrelais:

Ik weet dat er een andere thread over is, maar vanavond heb ik het relais geïnstalleerd en het is gemakkelijk als je precies weet wat je moet doen en zo gaat het.

1) na het kopen van een 2e schot relais (ik vond de mijne op Ebay voor $ 60 onderdeel # 19119267) Kan kopen bij de dealer voor @100.
2) Het relais zit in de zekeringkast in de auto (bovenop de blok). Er zijn 3 relais. Het is degene aan de uiterste linkerkant.
3) Toegang tot het relais is het lastige gedeelte. Ik volgde Robby's instructies. Er zijn 2 clips aan weerszijden die de zekeringkast vasthouden. Gebruik duim en middelvinger om ze samen te knijpen en gebruik de wijsvinger om de bovenkant van de relais te trekken totdat deze vrij is. Eenmaal vrij, heb je toegang tot de relais nadat je de bovenklep uit de weg hebt gedraaid. De zekeringkast wordt op zijn plaats gehouden door 2 pinnen aan weerszijden die hem laten draaien. Ik vond het het gemakkelijkst om de blok eruit te trekken om me ruimte te geven om het relais naar links te trekken. Het relais dat ik eruit haalde, had 3 pinnen bovenop parallel en 2 parallel in de andere richting. Zie foto's.
4) Zodra je het relais hebt vervangen door je nieuwe relais (de mijne had maar 2 pinnen bovenop en 2 opzij, maar eenmaal geïnstalleerd werkte het prima.
5) Nu het deel waar ik bang voor was, alles weer in elkaar zetten. Het bleek geen probleem te zijn. Ik stak de 2 pinnen terug in de schuiven waar ze uitkwamen en alles schoof weer in elkaar en de zekeringkast klikte weer op zijn plaats alsof ik hem er nooit had uitgehaald.

Eenmaal geïnstalleerd, heeft de kofferbak 2 keer drukken op een van de trunkreleases nodig. De eerste zet de lichten aan, zoals het ontgrendelen van de auto, en de 2e druk opent daadwerkelijk de kofferbak (vandaar 2e schot trunkrelease). Duurde ongeveer 45 minuten tot een uur.

Ik heb geprobeerd foto's te maken, maar het is een onhandige positie en met mijn gebroken schouder moeilijk om goede foto's te krijgen.

De eerste 3 en de laatste 3 zijn de eigenlijke zekeringkast, de middelste 3 zijn het oude relais dat ik heb vervangen door het relais helemaal rechts op de laatste foto.

Ik weet nu uit ervaring dat het niet zo moeilijk of duur is om het zelf te doen als je het niet via de garantie hebt laten doen. Laat het me weten als iemand vragen heeft.

Attachments

1 - 1 of 7 Posts