Chevrolet Cruze Forums banner
41 - 56 of 57 Posts
HOE: Installatie van de Collins Cables Big 3 Cruze Kit

Hé jongens. Wilde even mijn mening geven over deze upgrade. Dus ik heb de big 3 gedaan met 4g kNU die gesoldeerd en gekrompen was. De auto opgekrikt en eronder gekropen om de dynamo te doen. Veel makkelijker, maar toch een beetje uitdagend. De nieuwe draad met tie-wraps langs de behuizing van de huidige standaarddraad vastgezet en naar de accu geleid. Daarna de massa's gedaan, die zijn super simpel. Alles verliep soepel, alle verbindingen zijn geweldig en ik was blij met de installatie. Maar ik heb nog steeds behoorlijk wat dimmen van de koplampen en achterlichten.
Hier is wat ik heb voor versterkers/vermogen voor mijn audiosysteem
Infinity kappa 4 - 100w RMS x 4 kanalen
Pioneer monoblock - 800w RMS @ 1 ohm
Ik heb een Rockford fosgate 2 farad condensator voor de monoblock
Ik heb een interstate megatron II accu (6 maanden oud)
Ik gebruik 1/0 KNU van accu naar verdeler, dan 4g KNU naar de versterkers.

Als ik mijn systeem op 75% belast, is er merkbaar dimmen van de koplampen en achterlichten. Geen lichten aan de binnenkant dimmen echter. Mijn enige twee resterende opties om dit op te lossen zijn een nog grotere accu nemen, of de big 3 opnieuw doen met 1/0 draad. Wat denken jullie?

Ik wilde nog een foto toevoegen van de dynamo die ik onder mijn auto vandaan heb gehaald. 1.4L zonder turbo. Let niet op het gezicht van mijn maat in de hoek haha...

Bedankt,
Ben

Livingfortheice, ik neem aan dat je, aangezien deze post vrij oud is (2015), je dimprobleem hebt opgelost, maar voor degenen die misschien te laat op het feest komen, is je probleem niet je bedrading of batterij, maar je dynamo. Hij is simpelweg nooit ontworpen of verwacht om gelijktijdige belastingen van die omvang aan te kunnen. Ik had een Camaro met 3 versterkers, 14 speakers en 2 Optima 800Us, dus ik weet waar ik het over heb. Upgrade naar een dynamo van 200+ ampère en ik durf te wedden dat het goed komt.

Is er een manier om de foto's opnieuw te uploaden? Geweldig geschreven, we hebben alleen wat visuals nodig.

Deze installatiehandleiding is van toepassing op zowel de 1.4L turbo- als de 1.8L-motoren die beschikbaar zijn in de Cruze. De 1.4T komt eerst aan bod, gevolgd door een kleine variatie die te vinden is bij de 1.8L-installatie (met dank aan Smurfenstein voor de 1.8 info/foto's!)
Ik heb mijn kit al geïnstalleerd, ik zal wat foto's maken voor SF om toe te voegen.

Is er een manier om de foto's opnieuw te uploaden? Geweldige uitwerking, heb gewoon wat visuals nodig.

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk
Je kunt beter antwoorden met een citaat of direct een PM sturen. Als je dat niet doet, zien ze je vraag misschien nooit. In de tussentijd
"hier is een link naar een YouTube-video die Terry heeft gemaakt over hoe hij het heeft geïnstalleerd: Hoe u uw big three kit installeert. - YouTube"

Je kunt beter reageren met een citaat of direct een PM sturen. Als je dat niet doet, zien ze je vraag misschien nooit. Ondertussen "hier is een link naar een Youtube-video die Terry heeft gemaakt over hoe hij het heeft geïnstalleerd: Hoe u uw big three kit installeert. - YouTube"
Download de Chrome-browser en installeer deze extensie.
https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-hotlink-fix/kegnjbncdcliihbemealioapbifiaedg

Afbeeldingen werden na installatie voor mij weergegeven.
Bedankt! Werkt geweldig

Verzonden vanaf mijn Pixel 2 XL met Tapatalk

Discussion starter · #48 ·
Ik heb de foto's hier als bijlagen bijgewerkt. Ik heb de laatste afbeelding voor de 1.8 niet, omdat deze niet van mij is en ik er geen toegang toe heb.

• Like
Reactions: OpenSource300
Discussion starter · #49 ·
Speciale shoutout naar @Blasirl voor de toegevoegde foto's die nu in de tutorial te vinden zijn! Als iemand anders foto's of details heeft om toe te voegen terwijl je de klus klaart, laat het me dan gerust weten.

Bedankt!

Attachments

• Like
Reactions: Blasirl
Ik heb onlangs een grote 3 gedaan op mijn 2012 Cruze met 0/1 draad en mijn spanning ligt tussen 14,5 en 15 volt en na 10 tot 20 minuten krijg ik een batterijbesparingsalarm. Ik vroeg me af of iemand anders dit probleem had en wat de oplossing was.

Het doel van de "big three" is om de aardverbindingen tussen de negatieve accupool en het motorblok en het chassis te verbeteren. De derde poot is om de verbinding tussen de startmotor en de positieve pool te verbeteren.

Terwijl ik dat typte, dacht ik, heb je de aarde door de hall-effectring geleid?

Ik heb in een van de originele foto's van Sunline Fan omcirkeld waar ik naar verwijs. Op die foto heeft hij het om een of andere reden niet door de ring geleid. Het moet daar zijn zodat de auto weet hoeveel van de stroom terug naar de accu gaat. Het kan zijn dat de auto denkt dat er een probleem is. Zoals mijn oude elektronica professor altijd zei: "De goesinta's zijn niet gelijk aan de goesouta's".

289558
Dit ding op zijn plaats zetten, dubbele 12's met een Alpine mrv500m getest op 530w rms. Van plan om rondom 4awg te gebruiken. Op de een of andere manier de massaband van het motorblok vergeten, dus dat wordt weer een trip naar de winkel.

Deze installatiehandleiding is van toepassing op zowel de 1.4L turbomotoren als de 1.8L motoren die in de Cruze verkrijgbaar zijn. De 1.4T komt eerst aan bod, gevolgd door een kleine variatie die te vinden is bij de 1.8L installatie (met dank aan Smurfenstein voor de 1.8 info/foto's!) Deze eenvoudige how-to illustreert hoe je XtremeRevolution's Big 3 kabelkit installeert. Voor informatie over wat de Big 3 kit is en waar je er een kunt kopen, ga je naar deze link: http://www.cruzetalk.com/forum/36-gen1-audio-electronics/200442-big-3-kits-f-s.html Hoewel deze tutorial is ontworpen als een beeldende how-to, is hier een link naar een Youtube-video die Terry heeft gemaakt over hoe hij de zijne heeft geïnstalleerd: Hoe je je big three kit installeert. - YouTube BENODIGDE GEREEDSCHAPPEN:
  • 14 mm dopsleutel met ratel of sleutel van dezelfde maat
  • 13 mm dopsleutel met ratel of sleutel van dezelfde maat
  • 10 mm dopsleutel met ratel of sleutel van dezelfde maat
  • Zijknippers/schaar
  • Kleine tang of punttang Stap 1: Organiseer je onderdelen. Je zou van XR moeten ontvangen:
    • Drie (3) kabels, van drie verschillende lengtes.
    • Korte bout
    • Diverse kabelbinders Stap 2: Verwijder de massakabel van de accu met een 10 mm dopsleutel of sleutel. Als je niet zeker weet welke het is, wil je deze wijziging misschien niet proberen. Stap 3: Zoek de drie tapeinden (RODE pijl wijst er hieronder naar) op de voorste dwarsbalk, net achter de koplamp aan de bestuurderskant: View attachment 247610 Gebruik een 13 mm dopsleutel om de moer te verwijderen zoals aangegeven door de BLAUWE pijl in de onderstaande afbeelding. Laat de bestaande draad op de tapeind zitten. Pak de kortste van de drie kabels uit de kit en zet één uiteinde op de tapeind. Draai de moer terug terwijl je ervoor zorgt dat deze plat op het andere uiteinde van de draad op die tapeind zit: View attachment 247618 Stap 4: Buig die kabel voorzichtig omhoog in de richting van de massapunt aan de voorkant van de accu. Er is genoeg kabel, dus het hoeft niet strak te gaan. Het lijkt erop dat het in mijn afbeelding hier een strakkere bocht maakt dan het in werkelijkheid doet. Verwijder de 13 mm moer van de paal zoals aangegeven door de RODE pijl hieronder en sluit het andere uiteinde van de kabel daarop aan. Ik heb toen de hele kabel van de paal losgekoppeld om het systeem zichzelf opnieuw te laten instellen op de nieuwe instellingen, omdat de computer dat leuk vindt: View attachment 247626 Stap 5: Pak de op één na langste kabel (kortste overgebleven) uit je onderdelen en sluit één uiteinde aan op de tapeind die wordt aangegeven door de BLAUWE pijl hieronder. Zorg er ook hier weer voor dat deze niet in conflict komt met de andere draad daar. De moer is ook 13 mm: View attachment 247634 Stap 6: Leid de op één na langste kabel naar de voorkant van de motor. Zie afbeelding hieronder voor hoe ik het heb geleid. Terry zegt dat je voor de slangen langs kunt gaan, maar ik weet het niet zeker, om hem recht vast te kunnen schroeven. (Neem me de vuile motor niet kwalijk - zal binnenkort schoonmaken als het weer meezit) Ik denk dat het zo beter is: View attachment 247642 Stap 7: Sluit het laatste uiteinde van de tweede kabel aan op het schroefdraadgat in de motor met de korte 14 mm bout die bij Terry's kit is meegeleverd: View attachment 247650 Stap 8: Dit is verreweg de lastigste. Ga aan de rechterkant van je auto staan, leun over de motor/rechter spatbord. Je ziet de dynamo naar de achterkant van de multiriem. Reik naar de achterkant van de dynamo (naar de linkerkant van de auto) en je zou daar achterin een tapeind/moer moeten voelen, naar de rand toe. Het is ook 14 mm, maar kan 13 mm zijn, afhankelijk van het bouwjaar van je auto. Verwijder deze moer en wees er voorzichtig mee dat er geen draden afvallen. Ik vond het eigenlijk gemakkelijker om hier een ratelsleutel van dezelfde maat te gebruiken in plaats van de dopsleutel, omdat ik zo over moest reiken en maar één hand daar beneden had. Zet het uiteinde van de resterende (langste) kabel op de dynamo-tapeind en plaats de moer terug. Ik drapeerde het andere uiteinde van de kabel voorlopig over de bovenkant van de motor. Dynamo zoals gevonden, zonder extra kabel. Je verwijdert en plaatst de omcirkelde moer terug: View attachment 259457 Dynamo met kabel aangesloten, zoals omcirkeld: View attachment 259458 Deze afbeelding laat zien hoe je de kabel moet leiden als deze eenmaal is geïnstalleerd. Let op de omcirkelde moer rechtsonder, gezien vanaf de andere kant: View attachment 259466 Zicht op de accu: View attachment 259473 View attachment 259449 Stap 9: Til de afdekking van de accupool aan de positieve kant van de accu op. Verwijder de 13 mm moer zoals aangegeven door de BLAUWE pijl hieronder. Pak de kabel van bovenop de motor, slinger hem een fatsoenlijke route naar het gebied en zet hem op de tapeind. Plaats de 13 mm moer terug. Om de afdekking te kunnen sluiten, is er geen goede manier voor de kabel om dit gebied binnen te gaan. Zoals aangegeven door de RODE pijl hieronder, stak er een klein plastic lipje omhoog tussen de twee draadeinden die daar omhoog kwamen. Ik pakte een kleine punttang en brak dit stukje er gewoon af om de draad ruimte te geven om erdoorheen te gaan. Klik vervolgens de afdekking van de accupool weer naar beneden: View attachment 259481 View attachment 247666 Stap 10: Omdat deze positieve kabel wel degelijk een aantal zeer hete slangen aanraakt, zag ik de kans om de kabel met kabelbinders aan de kabelboom vast te zetten om hem uit de buurt van de koelvloeistofslangen te houden: View attachment 247674 View attachment 259489 Stap 11: Sluit de massakabel van de accu weer aan op de accu. Stap 12: Noteer je kilometerstand en andere kritieke statistieken om in te voeren in je service-/wijzigingslogboek: View attachment 247682 Stap 13: Start hem om ervoor te zorgen dat alles werkt en reset je klok. Ik zie nu ongeveer 14,4-14,5 volt bij stationair toerental. VOOR DE 1.8L NA MOTOR IN DE CRUZE LS: Stap 6 in de 1.4T-procedure is iets anders. De bout die in de voorkant van de motor gaat (in dit geval de beugel vasthoudt) vereist een e12 6-punts dopsleutel om de kabel te verwijderen en te installeren. Zie afbeeldingen hieronder: View attachment 247610

Ik heb de big3 op mijn cruze geïnstalleerd, om erachter te komen dat de dynamo door de computer wordt bestuurd. Had jij dit probleem niet? Gebruik je een externe besturing of regelaar zodat je niet op 12V draait?
Naar welk probleem verwijs je?

Ter info: De OP is hier sinds 2018 niet meer online geweest.

Naar welk probleem verwijst u?

Ter info: De OP is hier sinds 2018 niet meer online geweest.
Welnu, auto-versterkers zijn efficiënter bij 14V dan bij 12V. De Cruze-computer regelt de accuspanning, en schakelt deze zelfs af en toe uit. Ik wil een continue 14,8V, dus ik ben op zoek naar een controller waarmee ik de spanning kan instellen waarop de dynamo moet draaien.

41 - 56 of 57 Posts