Ik heb een 2014 Cruze LTZ met een startknop.
De auto kon geen nieuwe FOB/Smart Key toevoegen.
De auto zegt dat er momenteel 4 smart keys geprogrammeerd zijn (de Cruze kan er maximaal 5 hebben).
De huidige FOB/Smart Key werkt perfect en elke stroomoptie in de auto werkt prima.
De Body Control Modules hebben deze DTC-set:
"B101E - 48 Electronic Control Unit Software - Security Code Not Programmed"
Status: Huidig
Deze ontstekingscyclus: Niet uitgevoerd
Laatste test: Mislukt Huidige DTC
Sinds DTC wissen: Mislukt
DTC Geschiedenis Status: Geschiedenis
MIL-status: Niet aangevraagd
Ik heb 3 verschillende methoden om de beveiligings-PIN te lezen die nodig is voor het koppelen van FOB/Smart Key en alle 3 de methoden slagen er niet in om de PIN te lezen. Ik gebruik Topdon Topscan Pro en de 3 methoden die de PIN niet kunnen lezen zijn:
1) Immobilizer wachtwoord lezen (BCMAUTO)
2) Immobilizer wachtwoord lezen (ECM)
3) Immobilizer wachtwoord lezen (ECM)-Type01
Ik ben verbaasd waarom ik de PIN niet kan lezen? Ligt het probleem eigenlijk in de ECU (er is geen beveiligingscode ingesteld) en hoe kan ik een PIN-waarde in de ECU instellen?
Elk inzicht wordt zeer gewaardeerd.
De auto kon geen nieuwe FOB/Smart Key toevoegen.
De auto zegt dat er momenteel 4 smart keys geprogrammeerd zijn (de Cruze kan er maximaal 5 hebben).
De huidige FOB/Smart Key werkt perfect en elke stroomoptie in de auto werkt prima.
De Body Control Modules hebben deze DTC-set:
"B101E - 48 Electronic Control Unit Software - Security Code Not Programmed"
Status: Huidig
Deze ontstekingscyclus: Niet uitgevoerd
Laatste test: Mislukt Huidige DTC
Sinds DTC wissen: Mislukt
DTC Geschiedenis Status: Geschiedenis
MIL-status: Niet aangevraagd
Ik heb 3 verschillende methoden om de beveiligings-PIN te lezen die nodig is voor het koppelen van FOB/Smart Key en alle 3 de methoden slagen er niet in om de PIN te lezen. Ik gebruik Topdon Topscan Pro en de 3 methoden die de PIN niet kunnen lezen zijn:
1) Immobilizer wachtwoord lezen (BCMAUTO)
2) Immobilizer wachtwoord lezen (ECM)
3) Immobilizer wachtwoord lezen (ECM)-Type01
Ik ben verbaasd waarom ik de PIN niet kan lezen? Ligt het probleem eigenlijk in de ECU (er is geen beveiligingscode ingesteld) en hoe kan ik een PIN-waarde in de ECU instellen?
Elk inzicht wordt zeer gewaardeerd.