Chevrolet Cruze Forums banner
61 - 76 of 76 Posts
Hoi allemaal, ik heb een korte vraag ?. Ik heb de forums doorzocht, maar ik kon hier geen informatie over vinden !! Is het mogelijk om de koelmiddelretourleiding van de turbo te vervangen zonder de hele turbo eruit te halen, d.w.z. spruitstukken... Of kan het alleen worden gedaan door de cartridge te verwijderen !!,... Alle hulp zou geweldig zijn, want de mijne lijkt te lekken vanaf de plek waar de metalen huls op de rubberen slang aansluit.??.. Het lijkt een erg dure oefening voor een onderdeel van 30 dollar, als ik de hele turbo eruit moet halen... voor een koelmiddelslang, die uiteindelijk altijd vervangen moet worden... Het is een echt slecht ontwerp...

TIA
Als u de koelleiding moet vervangen, raad ik u aan ze allebei te vervangen in plaats van één, want als u er één vervangt, zal de andere weggaan, dan moet u alles weer uit elkaar halen. Zo doe je het: Krik je auto op, verwijder de spatbescherming, misschien moet je dat wel of niet doen, misschien wil je de Cadillac-converter uit de weg halen door hem los te klikken van de tourboog om het gemakkelijker te maken en een lange Franse maat als een 17 mm grote moer die daadwerkelijk aan de leiding is bevestigd, dus als je degene wilt vervangen die aan de bestuurderskant van de auto zit, moet je de andere verwijderen voordat je bij de bovenste kunt komen. Dat is de gemakkelijke manier om het te doen zonder het te verwijderen, want Bill krijgt een lange sleutel of een middelgrote, kleine werken niet en gebruik alsjeblieft kriksteunen.

5/16" verwarmingsslang, een aanbevolen merk of heeft iemand een link naar wat zal werken? Ik kon alleen 5/16" transmissiekoelleiding vinden en die is een beetje te stijf. Het knikt te veel om de doorstroming toe te staan, of ik weet niet de juiste hoeveelheid die nodig is.

5/16" verwarmingsslang, een aanbevolen merk of heeft iemand een link naar wat zal werken. Ik kon alleen 5/16 transmissiekoelleiding vinden en het is een beetje te stijf. Het knikt te veel om de stroom mogelijk te maken, of ik weet niet de juiste hoeveelheid die nodig is.
Welkom aan boord!(y)

Vergeet niet om jezelf en je Cruze hier voor te stellen hier.

Mijn zoon en ik hebben net de koelvloeistofleidingen op zijn 13 Cruise gedaan. De kat laten vallen en ze in een uur vervangen. De onderdelen gekocht bij de dealer, die ze op voorraad hadden. 88 dollar, de auto is weer op de weg. Er zijn zeker twee mensen voor nodig en een goede zaklamp. Maar het kan gedaan worden.

Mijn zoon en ik hebben net de koelvloeistofleidingen op zijn 13 cruise gedaan. De kat laten vallen en ze in een uur vervangen. De onderdelen gekocht bij de dealer die ze op voorraad hadden. 88 dollar, de auto is weer op de weg. Er zijn zeker twee mensen voor nodig en een goede zaklamp. Maar het kan gedaan worden.
Welkom aan boord!(y)

Vergeet niet om jezelf en je Cruze hier voor te stellen hier.

Hallo allemaal, ik heb een korte vraag ?. Ik heb de forums doorzocht, maar ik kon hier geen informatie over vinden !! Is het mogelijk om de koelmiddelretourleiding van de turbo te vervangen zonder de hele turbo eruit te halen, d.w.z. spruitstukken... Of kan het alleen worden gedaan door de cartridge te verwijderen !!,... Alle hulp zou geweldig zijn, want de mijne lijkt te lekken vanaf de plek waar de metalen huls op de rubberen slang aansluit.??.. Het lijkt een zeer dure oefening voor een onderdeel van 30 dollar, als ik de hele turbo eruit moet halen... voor een koelmiddelslang, die uiteindelijk altijd vervangen moet worden.. Het is een echt slecht ontwerp .. TIA
Ja, je kunt de retourleiding vervangen. Het is gemakkelijk te doen en kost niet veel werk. Het kan door één persoon worden gedaan. Het is het beste om een ​​sleutel te gebruiken, geen ratel, om op die hoge plaatsen te komen. Zorg ervoor dat uw voertuig is opgekrikt en bestel zeker het juiste onderdeel, want er zijn twee verschillende maten van die slangen voor die auto. Ik ben misschien twee of drie keer naar GM geweest om de juiste te krijgen, omdat ze me altijd een voor de grotere motor hebben verkocht en niet voor de 1.4. De olie retourleiding is hetzelfde als je de koelleidingen wilt vervangen, er zitten er twee aan de achterkant van die torbo. Als je er een gaat vervangen, kun je net zo goed de andere vervangen. Mogelijk moet je de turbo losmaken van de voorkant van het motorblok om een ​​betere toegang te krijgen, want dat moest ik

Mogelijk moet u de turbo aan de voorkant van het motorblok losmaken om betere toegang te krijgen, want ik moest het doen. Goed om vervangende uitlaatspruitstukmoeren en -pakkingen te hebben voor het geval dat...

Goedemorgen,

Ik realiseer me dat dit een jarenoude post is, maar ik was gewoon benieuwd naar wat voor soort slang het is en wat de maat is? Ik weet dat 5/16 de binnendiameter is, maar de slang op uw foto ziet er iets groter uit dan wat ik net heb gekocht en hij lijkt ook geen knikken te bevatten. Alle hulp wordt gewaardeerd!

View attachment 291663
Dat was wat ik deed, krimp klemmen aan de pijp kant en siliconen slang klem aan de andere kant omdat op een dag de slang misschien losgekoppeld moet worden, slang is een 5/16 (10mm) binnendiameter siliconen hoge temperatuur koelvloeistof slang (geen waste gate slang). Gebruik geen brandstofinjectie of olieleiding, het wordt broos en je zult na verloop van tijd zwarte troep in het koelvloeistofreservoir vinden. Ik heb het afgeschermd met zilveren hoge temperatuur slangwikkel.
Hé maat. Is je slang een 90 graden bocht of heb je dat gedaan?
Kun je me klemmen aanbevelen die ik kan gebruiken die niet gekrompen zijn, want ik heb er geen (ik zou er eerlijk gezegd wel een kunnen krijgen!)

Bedankt maat.

Hey maat. Is je slang een bocht van 90 graden of heb je dat gedaan?
Kun je me klemmen aanbevelen die ik kan gebruiken en die niet gekrompen zijn, want ik heb er geen (ik zou er eerlijk gezegd wel een kunnen krijgen!)

Bedankt maat.
Ik heb hem hier sinds juli niet meer gezien, maar misschien kan @Thebigzeus antwoord geven.

Ik heb hem hier sinds juli niet meer gezien, maar misschien kan @Thebigzeus antwoord geven.
Alles opgelost. Ging met 8 mm koelvloeistof siliconenslang met 90 graden bocht, krimp klemmen x2 aan één uiteinde en slangklem aan de andere. Hetzelfde als hierboven. Opgelost, bedankt.

De moeite waard om op te merken...

1. Laat koelvloeistof / motor afkoelen voor het werk (nog steeds te doen, maar veiliger!)

2. Draag een veiligheidsbril! Toen ik mijn oude slang verwijderde, was het als een arteriële bloeding van hete koelvloeistof naar mijn gezicht...

3. Je verliest ongeveer 2,5 liter koelvloeistof, dus het is de moeite waard om een opvangbak te overwegen.

4. Doorloop de ontluchtingsprocedure voor de koelvloeistof en zelfs dan kan het even duren voordat deze volledig is gevuld vanwege luchtbellen etc.

Goed gedaan. Keep Cruzing! (Ik kom eigenlijk uit het VK met DE Cruze's A14NET-motor in een Vauxhall (Opel) Astra GTC! =)

61 - 76 of 76 Posts