Chevrolet Cruze Forums banner
41 - 60 of 76 Posts
Dankzij deze thread kon ik vandaag mijn inlaatspruitstuk vervangen. Ik kon 180.000 km uit mijn originele halen voordat de PCV faalde. Ik heb hem vervangen door de Dorman. Als die faalt, zal ik hoogstwaarschijnlijk de kit op mijn originele installeren. Bedankt hiervoor, het was enorm behulpzaam.
 
Dankzij deze thread kon ik vandaag mijn inlaatspruitstuk vervangen. Ik kon 180.000 km uit mijn originele halen voordat de PCV faalde. Ik heb hem vervangen door de Dorman. Als die faalt, zal ik hoogstwaarschijnlijk de kit op mijn originele installeren. Bedankt hiervoor, het was enorm behulpzaam.
Had je problemen met de gasklep na vervanging?
 
Ik denk niet dat het een probleem was met de gasklep. Het enige probleem dat ik had, was dat ik nadat ik de inlaat had vervangen, maar voordat ik mijn nokkenasklep verving, probeerde te starten en meerdere misfires had en hij niet bleef draaien. Ik dacht dat ik misschien een vacuümlek had, behalve die in de nokkenasklep, maar die in de nokkenasklep was zo luid dat ik niets anders kon horen, dus verving ik ook mijn nokkenasklep en daarna was het goed. Ik heb er vandaag al ongeveer 45 mijl mee gereden na het vervangen van het inlaatspruitstuk en het lijkt in orde te zijn. Ik moet vanavond na het werk nog ongeveer 40 mijl naar huis rijden, maar ik denk dat hij nu goed loopt.
 
Goede instructies, bedankt. Een ding dat me opviel, was dat wanneer je de injectorconnectoren verwijdert, als je de clip naar de connectorbehuizing toe knijpt, ze er zo vanaf glijden van de injector. Je hoeft de clip niet te verwijderen en riskeert hem te verliezen. Ze klikken er ook zo weer op.
 
Net de V2 pvc-kit afgemaakt. Ontzettend bedankt Xtreme voor de geweldige kit, de tutorial en de snelle verzending. Ook de video van Mr95Kenny was erg nuttig. Ik wilde een paar dingen toevoegen.

Ten eerste, volgens de instructies, zorg ervoor dat je de inlaatslang pas aan het einde van het gasklephuis verwijdert; maak de klem gewoon los. Ik heb de inlaatslang verwijderd, waardoor het lastig werd om de inlaat te hanteren (vanwege het gewicht van het gasklephuis) terwijl ik probeerde de 2 kabelboombevestigingen los te koppelen, wat het moeilijkste deel van deze klus is.

Over die kabelboombevestigingen gesproken, ik heb een kleine waterpomptang gebruikt voor de grijze clip. De hoek van dat type tang werkt goed. De tweede is zwart en heeft een ronde stijl. Ik heb een 7/32" diepe 1/4" dopsleutel gebruikt en deze op de pin geduwd om de lipjes in te klappen. Werkte perfect. De slangbevestiging van de verwarming aan de achterkant van de inlaat kan worden losgemaakt met een platte schroevendraaier, waarbij de klem op de inlaat blijft zitten.

Ik hoop dat dit helpt.
 
Er staat dus dat je geen druk op die vacuümslang moet zetten, anders breek je de weerhaak op het magneetventiel. Oeps... dat heb ik gedaan. Nu weet ik niet eens wat dat onderdeel IS om het te vervangen. Een beetje hulp alsjeblieft?
 
Midden in het verwijderen van mijn inlaatspruitstuk om de v2-kit te installeren. Het laatste wat ik moet loskoppelen zijn de vacuümbuizen aan de linkerkant van het spruitstuk, maar godallemachtig, ik kan geen gemakkelijke manier vinden om die metalen clips te knijpen. Ik heb mijn vingers eraan kapot gemaakt en ik kan er geen draadknippers in krijgen. Tips?
 
Midden in het verwijderen van mijn inlaatspruitstuk om de v2-kit te installeren. Het laatste wat ik moet loskoppelen zijn de vacuümbuizen aan de linkerkant van het spruitstuk, maar holy hell, ik kan geen gemakkelijke manier vinden om die metalen clips te knijpen. Ik heb mijn vingers eraan vernield en ik kan er geen draadknippers in krijgen. Tips?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik weet niet zeker welke je bedoelt, ik denk dat ik alleen een punttang heb gebruikt.
 
@Thebigzeus Uiteindelijk heb ik de metalen klemmen gedraaid. Dat zijn degenen die je aan beide kanten moet ponsen. Door ze te draaien kon ik ze met een tang vastknijpen. Nu ben ik bezig met het verwijderen van de brandstofinjector haha. Ik heb kleine handen en ben geschokt hoe moeilijk het is om met gereedschap dingen te bereiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@Thebigzeus Ik heb de metalen klemmen gedraaid. Dat zijn de klemmen die je aan beide kanten moet ponsen. Door ze te draaien kon ik ze met een tang vastknijpen. Nu ben ik bezig met het verwijderen van de brandstofinjector haha. Ik heb kleine handen en ben geschokt hoe moeilijk het is om met gereedschap dingen te bereiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Neem de tijd, en ik weet zeker dat het goed komt. Ik heb er de tijd voor genomen en het heeft me de hele ochtend tot vroeg in de middag rond 14-15 uur gekost om het in elkaar te zetten en de eerste start te doen. ;)
 
How-To: 1.4L inlaatspruitstuk verwijderen


Overzicht:
Deze tutorial laat je zien hoe je het inlaatspruitstuk verwijdert. Omdat de PCV-terugslagklep in het inlaatspruitstuk gevoelig is voor defecten, moet je dit op een gegeven moment in je Cruze-eigendom doen als de garantie is verlopen. Misschien wil je dit ook doen als je de tuimelaars (ook wel "porting") van het inlaatspruitstuk wilt verwijderen voor een lichte vermogensverhoging.


Benodigde gereedschappen:
  • Ratelsleutel
  • E10-dop
  • T-30 Torx-bit/schroevendraaier
  • Platte schroevendraaier (1/4" werkt)
  • Lb-ft momentsleutel die tot minstens 15 lb-ft gaat (Beschikbaar op Amazon.com)
  • Lange punttang
  • 10 mm dop


Procedure:
De meeste van deze stappen hoeven niet in een specifieke volgorde te worden uitgevoerd en je kunt over het algemeen wel bedenken hoe je dit allemaal kunt doen door een beetje rond het spruitstuk te kijken, maar deze tutorial zou je een idee moeten geven van wat je bekijkt als je dit nog nooit eerder hebt gedaan. Geef jezelf ongeveer 2 uur om dit de eerste keer te verwijderen en opnieuw te installeren, vooral als je de neiging hebt om bouten in de motorruimte te laten vallen.

Verwijder rechtsboven op het inlaatspruitstuk de connector voor de EVAP-spoel/klep door de twee gekartelde randen samen te knijpen en omhoog te trekken. Je zult behoorlijk hard moeten knijpen om deze los te krijgen.

Image


Direct links daarvan verwijdert u de rembekrachtigingsleiding door de twee vierkante lipjes aan de zijkanten van de leiding samen te knijpen.

Image


Direct links daarvan verwijdert u de sensorbedradingsconnector.

Image


Koppel de bedradingsconnector los van de EVAP-spoel/klep door op het lipje aan de achterkant te drukken. Zodra dit is gebeurd, kun je de behuizing van de solenoïde naar links schuiven om hem van het inlaatspruitstuk te halen.

Image


Werk je een weg naar de rechterkant van het spruitstuk en verwijder de bedradingsconnector van het gasklephuis met behulp van een schroevendraaier om de borging voorzichtig naar achteren te wrikken.

Image


Gebruik dezelfde schroevendraaier om de klem op de inlaatbuis los te draaien. Trek de inlaatbuis nog niet los.

Image


Ga naar de linkerkant van het inlaatspruitstuk. Daaronder zit een bedradingsconnector die wordt vastgehouden door een clip. Gebruik je tang om de clip los te trekken en trek de connector eruit.

Image


Rechts daarvan zie je een vacuümslang die in het spruitstuk gaat. Gebruik je tang om de klem terug te schuiven en trek de slang met een draaiende beweging eruit. OEFEN GEEN druk uit op die slang, anders breekt de weerhaak van de solenoïde af. Druk niet omhoog, omlaag, links of rechts op die fitting; DRAAI ALLEEN om de slang los te maken en trek hem recht naar achteren. Als alternatief kun je proberen de slang los te koppelen van de plastic leiding met behulp van de andere slangklem.

Image


Verwijder bovenop het spruitstuk de gegolfde PCV-slang door de clip met je tang naar buiten te trekken. Houd je goed vast; als dit wegvliegt, heb je een leuke tijd om hem te vinden.

Image



Vervolgens gaan we naar de bovenkant van het spruitstuk. Er zijn twee T-30 torx-schroeven die de brandstofrail vasthouden. Nu kun je de volgende paar stappen overslaan en gewoon de brandstofleiding loskoppelen met een gereedschap om de brandstofleiding los te koppelen, maar dan heb je te maken met benzine onder druk en dat bespaart je niet echt tijd.

Image


Draai de 10 mm moer van de brandstofrail los en pas op dat je hem niet laat vallen.

Image


Als je dit nog niet hebt gedaan, trek dan de spoelafdekking eraf en trek de kabelboom uit de rustposities zoals hieronder weergegeven. Hierdoor kun je de kabelboom van de brandstofrail trekken.

Image


Til de brandstofrail op en de injectoren zouden er vrij gemakkelijk uit moeten glijden. Zodra je wat hefboomwerking hebt, begin je aan de bestuurderskant en verwijder je elk van de injectorclips met je tang, waarbij je ervoor zorgt dat je er geen verliest. Eenmaal verwijderd, glijdt de bedradingsconnector direct van de injector af.

Image


Verwijder vervolgens de 6 E10-bouten die het inlaatspruitstuk vasthouden. Zorg ervoor dat je de draad niet verliest waar je de 10 mm moer een paar stappen omhoog hebt losgekoppeld, omdat deze door een van deze bouten wordt vastgehouden.

Image


Als de bouten zijn verwijderd, til je de passagierskant van het spruitstuk op en controleer je de onderkant. Er zit een kabelboom die op twee plaatsen wordt vastgehouden. De eerste is een grijs lipje. Om dit lipje te verwijderen, moet je de andere kant samendrukken (je zult zien wat ik bedoel als je kijkt) met de tang en erdoorheen duwen. Knijp de houder horizontaal samen.

Image


Verderop heb je een tweede connector. Koppel deze ook los.

Image


Op dit punt is het enige wat je nog hoeft te doen de inlaatbuis los te koppelen. Wrik hem van links naar rechts terwijl je trekt en hij komt los.

Installatie is omgekeerd verwijderen. Volg gewoon elke stap achteruit om er zeker van te zijn dat je niet vergeet iets opnieuw aan te sluiten. Draai de E-10-bouten terug tot 15 lb-ft en de brandstofrail schroeven en moer handvast maar niet vast. Als het inlaatspruitstuk eraf is, zou dit een goed moment zijn om te ontvetten aan de achterkant van de motor.
Belangrijke opmerking: zorg ervoor dat er geen vuil of olie in de boutgaten komt. Als je dat wel doet, wordt olie niet samengedrukt en vuil ook niet, en kun je de schroefdraad gemakkelijk strippen of de bout breken. Als je vermoedt dat er vuil of olie in die gaten is gekomen, blaas ze dan uit met perslucht. Je zou die bouten vrij met de hand moeten kunnen indraaien totdat ze moeten worden vastgedraaid. Als je dat niet kunt en je begint een aanzienlijke weerstand te vinden, zit er vuil in en moet je een tap gebruiken om de schroefdraad schoon te maken. Gewoon iets om rekening mee te houden als je dit doet.
Bedankt voor de write-up. Na 262.000 mijl is het tijd om mijn inlaat te vervangen.
 
Geweldige post, slechts een paar vragen.

"Nadat de bouten zijn verwijderd, tilt u de passagierskant van het spruitstuk op en controleert u de onderkant. Er zit een kabelboom die op twee plaatsen is vastgezet. De eerste is een grijze lip. Om deze lip te verwijderen, moet u de andere kant ervan samendrukken (u zult begrijpen wat ik bedoel als u kijkt) met de tang en door duwen. Knijp de houder horizontaal samen."

Maakt de grijze lip de "zip"-tie los van de bundel draden, of maakt deze los van het inlaatspruitstuk, waardoor de draadband op de draad achterblijft? Misschien knijpt u de achterkant van de "weerhaak" van de draadconnector samen en duwt u de assemblage door het gat. Als er een is.

Deze kabelbomen lijken vreemd te zijn. Neem bijvoorbeeld de koudeluchttemperatuursensor bij de luchtfilterkast. U kunt de kabelboom en de kabelbinder omhoog en uit de sleuf op de luchtfilterkast tillen, maar u kunt de kabelbinder niet losmaken. Misschien zijn deze anders en gemakkelijker. Probeer ze niet door te knippen, want er is meestal geen gat om een traditionele kabelbinder door te voeren.

Ik neem aan dat u, voordat u de brandstofrail van de injectoren verwijderde, de brandstofrailassemblage met de injectoren van het spruitstuk verwijderde. Heeft u nieuwe o-ringen gebruikt op de bodem van de brandstofinjectoren? Traditioneel denk ik dat dit de beste praktijk is, en hoewel ze beschikbaar lijken te zijn, is $10 per injector voor o-ringen een dure propositie. Problemen met hergebruik?

Wat voor afdichtingsoppervlak zit er tussen de brandstofrail en de injector? Ik denk dat u deze afdichting waarschijnlijk niet hoefde te verbreken, maar u zou de brandstofinjectoren moeten verwijderen om de inlaat te reinigen en te boren om de mod te maken? Ja/Nee?

Dat lijkt een vreemde bedradingsverbinding te zijn met een clip direct onder het gasklephuis. Het was een bedradingsverbinding die werd losgemaakt met een van die snelle draadconnectoren?
Waarom wordt er over boren gesproken? Heb ik iets gemist?
 
41 - 60 of 76 Posts