Chevrolet Cruze Forums banner
281 - 291 of 291 Posts
Cześć, myślę, że ten biuletyn serwisowy dotyczy problemu w samochodzie, nad którym pracuję. 2012 Chevy Cruz 1.8L. Klient twierdzi, że zapaliły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej, nastąpiła utrata wspomagania kierownicy i ostrzeżenia o napięciu na desce rozdzielczej, a akumulator się rozładował. Po naładowaniu akumulatora 12,3 V na akumulatorze przy włączonym silniku na biegu jałowym. Samochód stał kilka dni, akumulator trzymał napięcie, uruchomiłem samochód i wszystko jest w porządku, ładowanie 14,5 V na biegu jałowym. Wyłączyłem samochód, sprawdziłem kody (P0621 (lampka ostrzegawcza) i P0599 (sterowanie ogrzewaniem termostatu)), zapisałem kody w moim narzędziu diagnostycznym i wyczyściłem pamięć kodów ECM. Uruchomiłem samochód i wróciłem do poprzedniego stanu, 12,3 V na biegu jałowym. Czytałem o tym wcześniej, więc sprawdziłem również połączenia alternatora (wydawały się nie być luźne ani uszkodzone), a kabel ujemny nie wydaje się chwiać ani poruszać, jakby był luźny.

Chcę tylko potwierdzić, aby upewnić się, że wymieniam właściwą część, czy to rzeczywiście problem z ujemnym kablem akumulatora, czy też problem z alternatorem?
 
Hej chłopaki, myślę, że ten biuletyn serwisowy dotyczy problemu w samochodzie, nad którym pracuję. 2012 Chevy Cruz 1.8L. Klient stwierdza, że zapaliły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej, nastąpiła utrata wspomagania kierownicy i ostrzeżenia o napięciu na desce rozdzielczej, a akumulator się rozładował. Po naładowaniu akumulatora 12,3 V na akumulatorze przy włączonym silniku na biegu jałowym. Samochód stał kilka dni, akumulator trzymał napięcie, uruchomiłem samochód i wszystko jest w porządku, ładowanie 14,5 V na biegu jałowym. Wyłączyłem samochód, sprawdziłem kody (P0621 (lampka ostrzegawcza) i P0599 (sterowanie grzałką termostatu)), zapisałem kody w moim narzędziu diagnostycznym i wyczyściłem pamięć kodów ECM. Uruchomiłem samochód i wróciłem do stanu poprzedniego, 12,3 V na biegu jałowym. Czytałem o tym wcześniej, więc sprawdziłem również połączenia alternatora (wydawały się nie być luźne ani uszkodzone), a kabel ujemny nie wydaje się chwiać ani poruszać, jakby był luźny.

Chcę tylko potwierdzić, aby upewnić się, że wymieniam właściwą część, czy to rzeczywiście problem z ujemnym kablem akumulatora, czy też problem z alternatorem?
Kable ujemne akumulatora OE miały wadliwe zaciskanie fabryczne. Wadliwe zaciskanie jest niezwykle trudne do rozwiązania, ponieważ kabel zwykle nie ulega całkowitej awarii, ale zamiast tego tworzy przerywane, złe połączenie. Jeśli kabel jest oryginalny, IMHO powinien zostać wymieniony niezależnie od jakichkolwiek awarii. Żaden z kabli nie był znany jako luźny z fabryki.
 
Ujemne kable akumulatora OE miały fabrycznie wadliwe zaciskanie. Wadliwe zaciskanie jest niezwykle trudne do zdiagnozowania, ponieważ kabel zwykle nie ulega całkowitej awarii, ale zamiast tego tworzy przerywane, złe połączenie. Jeśli kabel jest oryginalny, moim zdaniem powinien zostać wymieniony niezależnie od jakichkolwiek awarii. Żaden z kabli nie był znany jako luźny fabrycznie.
 
Johnny B, czy P0621 również dotyczy czynnika obwodu lampy ostrzegawczej generatora, czy jest to oddzielny problem?
Założyłbym, że to oddzielny problem, może uszkodzony alternator. Czy robiłeś jakieś odczyty napięcia?
Ponownie, wiadomo, że awaria ujemnego kabla akumulatora powoduje kilka dziwnych problemów elektrycznych.
 
Zgaduję, że to osobny problem, może uszkodzony alternator. Czy robiłeś jakieś odczyty napięcia?
Ponownie, wiadomo, że awaria ujemnego kabla akumulatora powoduje kilka dziwnych problemów elektrycznych.
Mam Chevroleta Cruz 1.8L z 2012 roku. Klient twierdzi, że zapaliły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej, nastąpiła utrata wspomagania kierownicy i ostrzeżenia o napięciu na desce rozdzielczej, a akumulator się rozładował. Po naładowaniu akumulatora 12,3 V na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku na biegu jałowym. Samochód stał kilka dni, akumulator trzymał napięcie, uruchomiłem samochód i wszystko jest w porządku, ładowanie przy 14,5 V na biegu jałowym. Wyłączyłem samochód, sprawdziłem kody (P0621 (lampka ostrzegawcza) i P0599 (sterowanie ogrzewaniem termostatu)), zapisałem kody w moim narzędziu diagnostycznym i wyczyściłem pamięć kodów ECM. Uruchomiłem samochód i wróciłem do stanu początkowego, 12,3 V na biegu jałowym.

Wymieniłem teraz ujemny kabel akumulatora i bez zmian. I nie miałem napięcia ładowania od pierwszego sprawdzenia. Nawet na zacisku alternatora przy włączonym silniku jest 11,8-12 V. Chyba i tak wymienię alternator 🤷‍♂️
 
Nawet na słupku alternatora przy włączonym silniku jest 11,8-12 V. Chyba i tak wymienię alternator 🤷‍♂️
Nie patrzyłbym na to w ten sposób, uszkodzony kabel mógł spowodować awarię. Wymiana tego kabla będzie kluczowa dla sprawnego układu ładowania.
 
Mam Chevroleta Cruz 1.8L z 2012 roku. Klient twierdzi, że zapaliły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej, nastąpiła utrata wspomagania kierownicy i ostrzeżenia o napięciu na desce rozdzielczej, a akumulator się rozładował. Po naładowaniu akumulatora 12,3 V na zaciskach akumulatora przy włączonym silniku na biegu jałowym. Samochód stał kilka dni, akumulator trzymał napięcie, uruchomiłem samochód i wszystko jest w porządku, ładowanie 14,5 V na biegu jałowym. Wyłączyłem samochód, sprawdziłem kody (P0621 (lampka ostrzegawcza) i P0599 (sterowanie ogrzewaniem termostatu)), zapisałem kody w moim narzędziu diagnostycznym i wyczyściłem pamięć kodów ECM. Uruchomiłem samochód i wróciłem do stanu początkowego, 12,3 V na biegu jałowym.

Wymieniłem teraz ujemny kabel akumulatora i bez zmian. I nie miałem napięcia ładowania od pierwszego sprawdzenia. Nawet na zacisku alternatora przy włączonym silniku jest 11,8-12 V. Chyba i tak wymienię alternator 🤷‍♂️
Zanim wymienisz alternator, rozważ to.
Alternator oddaje tylko to, co jest potrzebne. ECM nakazuje alternatorowi regulować jego wyjście. Powinno być wyższe po obciążeniu.
Z instrukcji fabrycznej:
Zmierz napięcie akumulatora po wyłączeniu silnika na kilka minut.
Uruchom silnik i włącz reflektory. Napięcie powinno być co najmniej o 1 wolt wyższe niż napięcie przy wyłączonym silniku, ale mniejsze niż 15 V.
 
  • Like
Reactions: Blasirl
Zanim wymienisz alternator, rozważ to.
Alternator wytwarza tylko to, co jest potrzebne. ECM nakazuje alternatorowi regulować jego wyjście. Powinno być wyższe po obciążeniu.
Z instrukcji fabrycznej:
Zmierz napięcie akumulatora po wyłączeniu silnika na kilka minut.
Uruchom silnik i włącz reflektory. Napięcie powinno być co najmniej o 1 wolt wyższe niż napięcie przy wyłączonym silniku, ale mniejsze niż 15 V.
Dziękuję. Spróbuję tego, ale nie rozumiem, dlaczego musi to być takie skomplikowane... Po wymianie ujemnego kabla akumulatora miałem 12,3 V na akumulatorze przy wyłączonym silniku, podczas gdy podczas pracy spadło do 11,7 V na akumulatorze i nie wzrosło, ale spróbuję dodać trochę obciążenia do systemu i zobaczyć, co się stanie. To, co nie ma sensu, to to, że przy początkowej diagnozie miałem 12,3 V przy wyłączonym silniku, 14,5 V na biegu jałowym, następnie wyłączyłem samochód, uruchomiłem kody, uruchomiłem go ponownie i dawał błąd systemu ładowania na desce rozdzielczej, a akumulator miał 12,2-12,3 V na biegu jałowym. Pojazd gaśnie również po odłączeniu ujemnego kabla. Wszystkie wskazania uszkodzonego alternatora.

P.S. Sprawdziłem również rezystancję na oryginalnym kablu ujemnym i testy rezystancji wypadły OK, upewniłem się, że poruszam zaciskami i rezystancja się nie zmieniła, ale ponieważ nie jest to tradycyjny system ładowania, wszystkie zakłady są w tym momencie nieważne.

To najbardziej idiotyczny projekt systemu ładowania w historii. Przepraszam, chłopaki, nigdy nie byłem wielkim fanem Garbage Motor, po prostu próbuję przywrócić ten samochód na drogę.
 
281 - 291 of 291 Posts