Chevrolet Cruze Forums banner
1 - 20 of 212 Posts

XtremeRevolution

· Administrator
14,823 Posts
Discussion starter · #1 · (Edited)
Ik wilde een draad maken die de bekende problemen met deze transmissie en hun oplossing beschrijft. Dit bevat de collectieve kennis en ervaring van het CruzeTalk-forum van de afgelopen paar jaar, kennis opgedaan van onze broeders en zusters op het Sonic Owners' Forum, en kennis opgedaan uit het buitenland waar de M32 in veel Vauxhall- en Holden-voertuigen wordt gebruikt.

Inkepingen schakelen
Dit zal zich al ontwikkelen bij 5.000 mijl en zal erger worden naarmate het vordert. Als je dit leest en bij jezelf denkt: "maar mijn transmissie is in orde", dan weet je niet hoe deze transmissie zou moeten aanvoelen. Ik dacht dat de mijne in orde was totdat het probleem aan mij werd uitgelegd. Als je je shifter in de versnelling moet forceren terwijl je accelereert, zelfs met een matige hoeveelheid vermogen, heb je een probleem. Ik heb het over opschakelen, niet terugschakelen. Ik kan mijn Cruze met een pink omhoog schakelen. De oorzaak hiervan is verslechterde transmissievloeistof.

1-2 Shift Grind
Dit is het gevolg van het ontwerp van de synchro's, een hoge 1-2 versnellingsverhoudingsverandering en de domme dunne OE-vloeistof die te gemakkelijk afschuift. De versnelling is prima en het probleem is meestal onschadelijk, maar het is nogal vervelend. Omdat het synchro-gerelateerd is, zul je het meer op de Cruze Eco merken dan op andere modellen, omdat de Eco een hogere 1-2 shift ratio change heeft. Er is geen bekende mechanische oplossing. Blijf echter lezen.

Warmte
We hebben van onze neven met Holdens en Vauxhalls in het buitenland geleerd dat deze transmissie gevaarlijke bedrijfstemperaturen bereikt met slechts 20 minuten rijden in de stad. Het is een zeer compacte transmissie en de warmte kan nergens heen. Een hoge bedrijfstemperatuur van de motor draagt bij aan dit probleem.

5-6 As Smering
Gevuld tot het door GM aanbevolen niveau, berooft de transmissie de 5-6 versnellingsas van de juiste smering. Dit werd ontdekt op de Vauxhall-forums toen ze aslagers links en rechts verloren. De oplossing was om de transmissie met een halve liter te overvullen, voor een totaal van 2,5 liter.

Vloeistof, de oplossing... soort van.

Af fabriek gebruikt de transmissie een vrij dunne vloeistof, gekozen voor brandstofbesparende doeleinden. Het smeert echter niet goed (zie 1-2 shift grind & notchy shifting) en het houdt niet goed stand tegen hitte. De oplossing voor het inkepingen schakelen is nieuwe vloeistof. Onze leden hebben Royal Purple en Redline's aanbod gebruikt, en geen van hen presteert zo goed als Amsoil Synchromesh. In feite was Royal Purple de slechtste vloeistof die we hebben geprobeerd, en de vloeistof kwam uiteindelijk donker en verbrand uit.

Dit klinkt als een verkooppraatje, maar weet dat dit is geprobeerd, getest en geverifieerd door de Gearheads op CruzeTalk. Amsoil Synchromesh elimineert het inkepingen schakelen volledig. Het heeft een zeer hoogwaardige formulering van volledig synthetische basisoliën en een zeer goed wrijvingsgemodificeerd pakket dat de werking van onze synchro's aanzienlijk verbetert. Hoewel het de 1-2 shift grind misschien niet volledig elimineert, helpt het VEEL. Er is gemeld dat de 75W-90 GL-4 vloeistof de 1-2 shift grind voor veel mensen volledig geneest. Op mijn Cruze ECO heb ik het nog niet kunnen laten grinden. Degenen die dat wel kunnen, merken dat het zelfs onder zware omstandigheden vrij zelden gebeurt, in de orde van 2 keer per maand in plaats van meerdere keren per week. Vullen tot 2,5 liter helpt ook bij het hitteprobleem en zorgt voor een betere smering van de 5-6 versnellingsas. EDIT: GM heeft de specificatie voor het vullen van de transmissie officieel bijgewerkt naar 2,32 liter vanaf ten minste 05/2016!

Hier is de vloeistof die wordt aanbevolen als OE-vervanging: AMSOIL Manual Synchromesh Transmission Fluid 5W-30

Voor getunede voertuigen en voertuigen die sportiever worden bereden, raad ik de 75W-90 transmissievloeistof en transaxle-tandwielolie aan: AMSOIL Manual Transmission & Transaxle Gear Lube 75W-90

Disclaimer: Deze producten worden niet officieel aanbevolen door het technische team van AMSOIL vanwege variaties in specificatie (en de constant veranderende OE-specificatie). Gebruik naar eigen goeddunken, aangezien ik niet aansprakelijk kan worden gesteld voor bijwerkingen of problemen. Dit product wordt aangeboden als een optie op basis van het succes dat anderen ermee hebben gehad.

Meer informatie over Gen1 Cruze Clutch en Shifting upgrades: https://www.cruzetalk.com/forum/10-gen1-powertrain/236181-gen1-cruze-clutch-shifting-upgrades.html

Bestelling geplaatst.
Ik ga voor 3 quarts voor een 2 1/2 qt vulling. Ik heb er pas 4000 km op zitten. En wil het goede spul erin hebben om problemen in de toekomst te helpen voorkomen. Vandaag een olieverversing gedaan om de inloopolie en spanen eruit te halen. Gekozen voor Pennzoil Platinum (in de aanbieding bij lokale Advanced auto voor 24 dollar met filter). Ik ben van plan het over nog eens 4000 km te vervangen om er zeker van te zijn dat alle inloopolie en spanen eruit zijn. Vanaf daar ga ik ofwel voor Pennzoil Ultra of Amsoil.
Moet ik deze olie ALLEEN na 4000 km vervangen? Wie maakt het wat uit.... het is mijn geld en mijn motor. Ga binnenkort op een roadtrip naar VA, met 9 uur per enkele reis, allemaal snelwegkilometers met licht stadsverkeer als ik daar ben. Zou goed genoeg moeten zijn om de motor te spoelen voordat ik geld uitgeef aan een duurdere olie.

Na die eerste verandering zou het goed moeten zijn. 7500 mijl of 10% op de DIC

Verzonden vanaf AutoGuide.com Free App
Ja, ik weet dat ik meer zou kunnen doen, maar ik wil Pennzoil Ultra of Amsoil erin hebben. De enige Penn Ultra die ze op dat moment hadden, was euro 10w 40. "Vroeger" was ik een die-hard Mobile 1 fan...... tijden veranderen, net als de formule. Toen ik mijn 99 Trans AM had, verving ik de synthetische olie niet minder dan elke 3000 tot 3500 km. Ze werd een beetje hard gereden. Maar het was leuk om te rijden.

Hoe bevalt de huidige Mobile 1? Mijn dealer heeft ook Mobile 1 olie die ze in plaats van de AC Delco olie zullen gebruiken.

Discussion starter · #6 ·
Hoe presteert de huidige Mobile 1? Mijn dealer heeft ook Mobile 1 olie die ze zullen gebruiken in plaats van de AC Delco olie.
Niet erg goed. Het is geen echte synthetische olie meer. Gewoon een groep 3 hydrogecrackte olie. Amsoil en Pennzoil zijn een van de weinige die nog een echte PAO/Ester synthetische olie maken. Ik heb er een draadje over in de 1.4T sectie.Verzonden vanaf mobiel.

Discussion starter · #8 ·
Jammer dat ik geen Cruze meer heb. Ik zou dit kopen, ook al had ik de MT niet.

Andrei... Hoe effectief is het voor de automatische versnellingsbak? Misschien is het een domme vraag...
Deze vloeistof is niet effectief in een automatische versnellingsbak, maar de automatische transmissievloeistof van Amsoil is GEWELDIG.

Verzonden vanaf mobiel.

Ik ben blij dat ik deze post ben tegengekomen. Mijn handgeschakelde 6-versnellingsbak in mijn ECO begon bij ongeveer 60.000 mijl te kraken in de 3e versnelling. Meestal deed hij dit alleen bij acceleratie. Ik heb er nu 84.000 mijl op zitten en heb hem eindelijk weggebracht. De volgende dag belde de dealer me en vertelde me dat ze een nieuwe versnellingsbak ervoor bestelden. Gelukkig valt het onder hun garantie van 100.000 mijl op de aandrijflijn. Ik denk erover om 5.000 mijl met de nieuwe versnellingsbak te rijden om al het inloopvuil eruit te werken en dan over te schakelen op Amsoil. Heeft iemand al een nieuwe versnellingsbak moeten krijgen vanwege problemen met het kraken van de versnellingen?

Discussion starter · #11 ·
Ik ben blij dat ik deze post ben tegengekomen. Mijn handgeschakelde 6-versnellingsbak in mijn ECO begon in de 3e versnelling te malen bij ongeveer 60.000 mijl. Meestal deed hij het alleen bij acceleratie. Ik heb er nu 84.000 mijl op zitten en heb hem eindelijk weggebracht. De volgende dag belde de dealer me op en vertelde me dat ze een nieuwe transmissie ervoor bestelden. Gelukkig valt het onder hun garantie van 100.000 mijl op de aandrijflijn. Ik denk erover om 5.000 mijl met de nieuwe transmissie te rijden om al het inloopvuil eruit te werken en dan over te schakelen op Amsoil. Heeft iemand al een nieuwe transmissie moeten krijgen vanwege problemen met het malen van de versnellingen?
Het service-interval voor die transmissie is voor de handleiding van 2014 bijgewerkt naar 45.000 mijl per vloeistofwissel. U hebt dat bijna verdubbeld. Het hakkende schakelen had het moeten verraden. Nu weet u hoe slecht GM zijn vloeistoffen voor deze transmissie heeft gekozen. 500 mijl maximaal voordat u er een betere vloeistof in krijgt. Verzonden vanaf AutoGuide.com App

We hebben een paar meldingen van handgeschakelde versnellingsbakken die worden vervangen vanwege versnellingsproblemen.

Discussion starter · #14 ·
OK dan. Bedankt voor de input. Ik zal het dan zeker veranderen na 500 mijl. Dat komt neer op slechts een week rijden naar het werk :(
Bestel het dan maar snel. Stuur me een PM en ik zal je een offerte geven.

Verzonden vanaf AutoGuide.com App

OK, een update over mijn transmissieprobleem. De dealer heeft net een nieuwe transmissie in mijn Cruze geĂŻnstalleerd en de reden voor de vervanging was......
verwijderde transmissie zijdeksel en vond dat de derde versnelling synchro en blokkeerring uit elkaar vielen, vond dat onderdelen niet beschikbaar zijn, geen service besteld, nieuwe transmissie geĂŻnstalleerd.
Zo luidde mijn papierwerk. De auto rijdt nu geweldig. De volgende stap is om mijn AMSOIL erin te krijgen.

OK, een update over mijn transmissieprobleem. De dealer heeft net een nieuwe transmissie in mijn Cruze geĂŻnstalleerd en de reden voor de vervanging was......

verwijderde transmissie open zijdeksel en vond derde versnelling syncro en blokkeerring uit elkaar vallen vond onderdelen niet beschikbaar niet service besteld nieuwe transmissie geĂŻnstalleerd.

Dit is hoe mijn papierwerk luidde. Auto's rijden nu geweldig. De volgende stap is om mijn AMSOIL te krijgen.
Hallo Gunrunr,

Bedankt voor de update! Ik ben blij te horen dat de auto goed voor je rijdt en dat je weer van je Cruze geniet. Als er verdere hulp nodig is of als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Patsy G
Chevrolet Klantenservice

Het service-interval voor die transmissie is bijgewerkt voor de handleiding van de eigenaar van 2014 naar 45.000 mijl per vloeistofverversing. U hebt dat bijna verdubbeld. Het hakkende schakelen had het moeten verraden. Nu weet u hoe slecht GM zijn vloeistoffen voor deze transmissie heeft gekozen.

500 mijl maximaal voordat u er een betere vloeistof in krijgt.

Ik heb net een gebruikte 2011 Chevy Cruze Eco gekocht en heb het hakkende schakelen pas opgemerkt nadat ik mijn onderzoek op deze forums heb gedaan. De kilometerstand is 45000 km (ongeveer 28k mijl). Het is zeker nogal irritant.

Zal het gebruik van de AMSOIL transmissievloeistof dit hakkende schakelen wegnemen of alleen voorkomen dat het erger wordt dan het nu is? Ik ga het sowieso doen - maar ik hoop echt dat ik de versnellingsbak weer soepel kan laten lopen. Dit heeft mijn aankoop van een gebruikt exemplaar echt meer dan al het andere bedorven (ik ben dol op de auto).

Discussion starter · #18 ·
Ik heb net een gebruikte 2011 Chevy Cruze Eco gekocht en heb het schokkerige schakelen pas opgemerkt nadat ik mijn onderzoek op deze forums heb gedaan. De kilometerstand is 45000 km (ongeveer 28k mijl). Het is zeker behoorlijk irritant.

Zal het gebruik van de AMSOIL transmissievloeistof dit schokkerige schakelen verhelpen of alleen voorkomen dat het erger wordt dan het nu is? Ik ga het sowieso doen - maar ik hoop echt dat ik de versnellingsbak weer soepel kan laten lopen. Dit heeft mijn aankoop van een gebruikte auto echt meer dan iets anders bedorven (verder ben ik dol op de auto.)
Het zal het schokkerige schakelen verhelpen. Het is een functie van de vloeistof die u gebruikt en die in de loop van de tijd verslechtert.

1 - 20 of 212 Posts