Chevrolet Cruze Forums banner

Speciale dekking #14311: Min-accukabel (inclusief Holden)

394K views 290 replies 110 participants last post by  zcarfixerupper  
#1 · (Edited by Moderator)
Kreeg net bericht over een andere speciale dekking. Ik heb de details nog niet, maar het is om de losse negatieve accukabel op te lossen die sommige mensen ervaren. We hebben veel leden gehad die problemen met deze kabel en de aansluitingen hebben gemeld. Ik zal meer informatie plaatsen zodra ik het ontvang.

#14311: Speciale dekking aanpassing - Negatieve accukabel los - (3 december 2014)
��
Onderwerp:[/TD>
[TD]14311 — Speciale dekking aanpassing – Negatieve accukabel los[/TD>
[TD]
Image
[/TD>
Modellen:[/TD>
[TD]2011-2015 Chevrolet Cruze[/TD>
[TD][/TD>
[/TD>

[TD][/TD>

[TD][/TD>
[/TR>
[TD]
[TD]
[TR][TD]
[HR][/HR]VoorwaardeOp bepaalde Chevrolet Cruze-voertuigen van modeljaar 2011-2015 is het mogelijk dat de klem van de negatieve accukabel onvoldoende is gekrompen aan de negatieve accupool. Na verloop van tijd neemt de interne weerstand toe en krijgen elektrische systemen van het voertuig onvoldoende stroom.
Met deze toestand zijn de volgende effecten mogelijk: het Radio/HVAC-display kan uit- en inschakelen; de berichten van het Antiblokkeersysteem, Service Traction System, Service Stabilitrac en Steering kunnen aan en uit gaan; het geluid van de richtingaanwijzer is mogelijk niet te horen; "Battery Saver Active" en "Service Steering" kunnen worden weergegeven in het Driver Information Center (DIC); en de binnen- en buitenverlichting kan flikkeren. De stuurbekrachtiging kan ook verloren gaan en er kan meer inspanning nodig zijn om het stuurwiel bij lage snelheden of terwijl het voertuig stilstaat, te draaien.
Speciale dekking aanpassingDeze speciale dekking dekt de hierboven beschreven toestand gedurende een periode van 10 jaar of 193.000 km (120.000 mijl), afhankelijk van wat het eerst komt, vanaf de datum waarop het voertuig oorspronkelijk in gebruik werd genomen, ongeacht het eigendom.
Dealers zullen de negatieve accukabel vervangen, waarvoor nu een bout nodig is om de kleine gereguleerde spanningskabel vast te zetten. De reparaties worden kosteloos voor de klant uitgevoerd.
Voor voertuigen die vallen onder Vehicle Service Contracts, worden alle in aanmerking komende claims met reparatieopdrachten op of na 4 december 2014 gedekt door deze speciale dekking en moeten worden ingediend met behulp van de arbeidscodes die bij dit bulletin zijn geleverd. Claims met reparatieopdrachten vóór 4 december 2014 moeten worden ingediend bij de Service Contract-aanbieder.
Betrokken voertuigenAlle betrokken voertuigen worden geïdentificeerd door het voertuigidentificatienummer in de sectie Toepasselijke garanties in het GM Global Warranty Management-systeem. Het servicepersoneel van de dealer moet deze site altijd controleren om de betrokkenheid van het voertuig te bevestigen voordat ze beginnen met vereiste inspecties en/of reparaties. Het is belangrijk om deze tool routinematig te gebruiken om de geschiktheid te verifiëren, omdat mogelijk niet alle vergelijkbare voertuigen betrokken zijn, ongeacht de beschrijving of de inhoud van de optie.
@gyrfalcon vond de link op NHTSA voor deze dekkingsaanpassing. Het is een PDF met meer details. Bedankt.

Een andere link: TSB #14311

EDIT: Toevoegen van het Service Bulletin van 2011-2015 Holden Cruze voor een vergelijkbare dekking:
Administrator

Attachments

#3 ·
Jim, ik heb nog niet alle details.

#4 ·
Omermd-
Krijg je deze meldingen van safercar.gov of van GM? Ik vraag me nog steeds af of ik die van de stuurbekrachtiging ga krijgen. Heb die nog niet gezien.

#5 ·
**** op dit punt kan GM net zo goed de dekking van deze auto's verlengen tot 150k/15j, aangezien alles een verlengde serviceperiode zal hebben :disgust (1):

#11 ·
Net mijn eigenaarscentrum gecontroleerd en dit heb ik ook.

#12 ·
#14311: Speciale dekking aanpassing - Losse negatieve accukabel - (3 december 2014)
Onderwerp: 14311 - Speciale dekking aanpassing - Losse negatieve accukabel [/TD>
[TD]
Image
[/TD>
[/TR>
[TR]
[TD="class: term"]Modellen:
2011-2015 Chevrolet Cruze[/TD>
[/TR>
[TR]
[TD] [/TD>
[TD] [/TD>
[/TR>
[TR][TD="class: definition"]
[HR][/HR]ConditieOp bepaalde Chevrolet Cruze-voertuigen van modeljaar 2011-2015 kan de klem van de negatieve accukabel een onvoldoende krimp hebben aan de negatieve accupool. Na verloop van tijd neemt de interne weerstand toe en krijgen de elektrische systemen van het voertuig onvoldoende stroom.
Met deze conditie zijn de volgende effecten mogelijk: het Radio/HVAC-display kan uit- en inschakelen; de voertuigberichten Antiblokkeersysteem, Service Traction System, Service Stabilitrac en Stuurinrichting kunnen aan- en uitgaan; het geluid van de richtingaanwijzer is mogelijk niet hoorbaar; "Batterijbesparing actief" en "Service Stuurinrichting" kunnen worden weergegeven in het Driver Information Center (DIC); en de binnen- en buitenverlichting kan flikkeren. De stuurbekrachtiging kan ook wegvallen en er kan meer inspanning nodig zijn om het stuurwiel te draaien bij lage snelheden of terwijl het voertuig stilstaat.
Speciale dekking aanpassingDeze speciale dekking dekt de hierboven beschreven conditie voor een periode van 10 jaar of 120.000 mijl (193.000 km), afhankelijk van wat het eerst komt, vanaf de datum waarop het voertuig oorspronkelijk in gebruik werd genomen, ongeacht het eigendom.
De dealers zullen de negatieve accukabel vervangen, waarvoor nu een bout nodig is om de kleine gereguleerde spanningskabel te bevestigen. De reparaties worden kosteloos aan de klant verricht.
Voor voertuigen die vallen onder Servicecontracten, worden alle in aanmerking komende claims met reparatieopdrachten op of na 4 december 2014 gedekt door deze speciale dekking en moeten worden ingediend met behulp van de arbeidscodecodes die bij dit bulletin worden geleverd. Claims met reparatieopdrachten vóór 4 december 2014 moeten worden ingediend bij de Servicecontractaanbieder.
Betrokken voertuigenAlle betrokken voertuigen worden geïdentificeerd door het Voertuig Identificatie Nummer in de sectie Toepasselijke Garanties in het GM Global Warranty Management systeem. Het servicepersoneel van de dealer moet deze site altijd controleren om de betrokkenheid van het voertuig te bevestigen voordat ze beginnen met vereiste inspecties en/of reparaties. Het is belangrijk om deze tool routinematig te gebruiken om de geschiktheid te verifiëren, omdat mogelijk niet alle vergelijkbare voertuigen betrokken zijn, ongeacht de beschrijving of de inhoud van de optie.

#13 ·
ChevyMGR-

Bedankt voor de info hierover. Zoals velen van ons dachten, waren het de losse kabels en niet de constructie van de kabel.

Is er een verificatietest die Chevy u laat uitvoeren vóór vervanging? In tegenstelling tot de waterpomp die u kunt zien lekken, hoop ik dat de fabrikant de getroffen eigenaren dit zou laten doen, zonder de aanzienlijke problemen die hierboven worden genoemd en die zouden kunnen voortvloeien uit een slechte accukabel.

#14 ·
Bedankt ChevyMgr - Ik heb je bericht net in het begin van de thread gekopieerd/geplakt, zodat mensen er niet naar hoeven te zoeken.

#15 ·
Net op de hoogte gebracht van een andere speciale dekking. Ik heb de details nog niet, maar het is om de losse negatieve accukabel op te lossen die sommige mensen ervaren. We hebben veel leden gehad die problemen met deze kabel en de aansluitingen hebben gemeld. Ik zal meer informatie plaatsen wanneer ik die ontvang.
Ik laat mijn negatieve accukabel vervangen vanwege veel problemen waarbij de auto me vertelt: geen afstandsbediening gedetecteerd, parkeerhulp uit, tractiecontrole uit. Dit duurt al sinds juli 2014. Ze hebben de BCM opnieuw geprogrammeerd, maar het duurde maar 1 maand.

#16 ·
Ik laat mijn negatieve accukabel vervangen vanwege veel problemen met de auto die me vertelt: geen afstandsbediening gedetecteerd, parkeerhulp uit, tractiecontrole uit. Dit duurt al sinds juli 2014. Ze hebben de BCM opnieuw geprogrammeerd, maar het duurde maar 1 maand.
Hopelijk zal dat de dingen beter maken. De elektronica die tegenwoordig wordt gebruikt, kan nogal gevoelig zijn voor spanningsvariaties en er kunnen vreemde dingen gebeuren.

#17 ·
Net op de hoogte gebracht van een andere speciale dekking. Ik heb de details nog niet, maar het is om de losse negatieve accukabel op te lossen die sommige mensen ervaren. We hebben veel leden gehad die problemen hebben gemeld met deze kabel en de aansluitingen ervan. Ik zal meer informatie plaatsen zodra ik het ontvang.
Mijn negatieve kabel. Ik heb de kabel vandaag laten vervangen. De servicemanager zei dat misschien de koperdraden in de bekleding slecht waren. Ik weet niet hoe dat kan, aangezien het probleem 18 maanden nadat ik de auto kocht begon. Als ik deze problemen nog een keer heb... ga ik mijn auto bij de dealer parkeren totdat het is opgelost.

#18 ·
Ah, los, zoals in "losse verbinding", niet losse klem! Ik vraag me af hoeveel vervangen kabels de technici hebben bekeken voordat ze het probleem identificeerden? Vraag me nog steeds af of dit een ontwerpfout of een fabricagefout is?

#19 ·
Ah, los, zoals in "losse verbinding", niet losse zadelklem! Ik vraag me af hoeveel vervangen kabels de technici hebben bekeken voordat ze het probleem identificeerden? Ik vraag me nog steeds af of dit een ontwerpfout of een fabricagefout is?
Waarschijnlijk een beetje van beide. De nieuwe kabels "bouten" op de accupool. Ik vraag me af of het probleem niet zozeer met de kabel te maken had, maar met een verbinding die mechanisch en elektrisch niet langdurig goed was.

#20 · (Edited)
Fijn om te zien dat het eindelijk is gecorrigeerd, maar het is zo'n low-tech item. Ik bedoel, dit onderdeel is al decennia grotendeels onveranderd, maar het was zo'n wijdverbreid probleem. Het doet me denken aan het verhaal dat ik hoorde van iemand die voor een Tier1-leverancier werkt. Hun wielmoerbouten werden uit China gehaald en ze hadden afkeuringspercentages van meer dan 20% voor de spiebanen die zo klein waren dat ze uit de achterplaten vielen nadat ze erin waren geperst. Best een low-tech item, wielbouten, maar de leverancier kon/wilde de fabricagespecificaties gewoon niet handhaven.

#21 ·
Net de post van ChevyMgr herlezen:

onvoldoende krimp
Welke idioot bij zijn volle verstand zou een hoofdkabel verzwakken met krimp? Geen wonder dat deze dingen falen. Dit is een door kosten gedreven ontwerpfout die GM nu meer gaat kosten om te repareren dan wanneer ze het de eerste keer goed hadden gedaan. Ik denk dat dit valt onder "niet genoeg tijd/geld om het de eerste keer goed te doen, maar genoeg tijd/geld om het later te repareren".

#24 · (Edited)
Heb de post van ChevyMgr net herlezen:

Welke idioot zou in zijn goede verstand een hoofdkabel verzwakken met een krimpverbinding? Geen wonder dat deze dingen falen. Dit is een door kosten gedreven ontwerpfout die GM nu meer gaat kosten om te repareren dan wanneer ze het de eerste keer goed hadden gedaan. Ik denk dat dit valt onder de categorie "niet genoeg tijd/geld om het de eerste keer goed te doen, maar genoeg tijd/geld om het later te repareren".
Dat is wat er gebeurt als de mensen met de groene oogschaduw het ontwerp en de engineering doen!

Toegevoegde opmerkingen: De nieuwsgierigheid pakte me, dus ik ging naar de garage om te zien hoe de accukabels eruitzien op onze auto's.

Beide kabelaansluitingen op onze 12 jaar oude P5 zijn aan de kabels gekrompen. Nog steeds strak en geen problemen mee in meer dan 92.000 mijl. Deze auto had 100% Japanse inhoud toen we hem nieuw kochten, dus ik gok dat de kwaliteitscontrole veel beter was en de elektrische belastingen veel minder in aantal en vraag.

De accuaansluitingen op de 2 jaar oude Civic zijn anders. De pluskabel is vastgeschroefd aan de poolklem. De min kabels hebben voorgevormde stekkers met plastic vergrendelingshulzen eromheen om ze te bevestigen aan de negatieve armatuur die aan de accupool klemt. Hier wordt niet gekrompen.

#23 ·
WTF Ik heb 2 jaar geleden $180 aan chevy betaald om dit probleem op te lossen. Ik reed over de weg en boem, geen vermogen meer en die stabili trak info verscheen op het dashboard. Ze zeiden dat ze mijn auto helemaal hadden bekeken en uiteindelijk ontdekten dat een van de kabels los zat achter de accupool... toen geen garantie. maar nu wel. bedankt
Ik zou het terugbrengen met de bon/werkorder. Ik ben er vrij zeker van dat GM de reparatiekosten zal terugbetalen en de kabel zal vervangen onder dit speciale dekkingsnummer.

#25 ·
Net op de hoogte gebracht van een andere speciale dekking. Ik heb de details nog niet, maar het is om de losse negatieve accukabel op te lossen die sommige mensen ervaren. We hebben veel leden gehad die problemen met deze kabel en de aansluitingen hebben gemeld. Ik zal meer informatie plaatsen zodra ik deze ontvang.
Deze kennisgeving is oorspronkelijk uitgegeven in mei 2014. Opnieuw uitgegeven op 3 december 2014.

#26 ·
Deze kennisgeving is oorspronkelijk uitgegeven in mei 2014. Opnieuw uitgegeven op 3 december 2014.
De heruitgave verlengde de garantie op de negatieve accukabel.

#28 ·
Als iemand geïnteresseerd is, koop dan gewoon onderdeelnummer 95281536 en installeer het zelf. Ik doe dit om er zeker van te zijn dat ik geen probleem krijg. Het is als een kabel van 25 dollar. Zoveel gemakkelijker dan wachten tot er een storing optreedt, een service inplannen, etc. Als het een duur onderdeel was, zou het één ding zijn, maar deze kabel van 25 dollar is de moeite niet waard.

#30 ·
Ik vraag me af of iemand de geperste verbindingen al heeft gesoldeerd? Toegegeven, het zou een grote soldeerbout of -pistool vergen, maar het zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn totdat je het voor garantie kunt laten repareren.

#32 ·
Vanmorgen naar de dealer geweest met een kopie van de garantie verlenging die ik van de eerste pagina van deze thread heb afgedrukt. De dealer bestelt de kabel en zal deze gratis installeren als ik terugkom van vakantie. In de tussentijd heb ik ze de krimpaansluiting met een combinatietang laten bewerken en alle massa-aansluitingen op stevigheid laten controleren. Eens kijken of ik het tot de 5e kan halen voordat ik weer een probleem heb...

#33 ·
Hoewel ik niet blij ben met al deze problemen die zich de laatste tijd voordoen, worden we er tenminste van op de hoogte gebracht en met de kennis van het probleem zou elke garage dit probleem kunnen aanpakken, zelfs als het een tijdelijke oplossing is.