Chevrolet Cruze Forums banner
41 - 60 of 291 Posts
Ik heb zojuist de kennisgeving per post ontvangen over "de negatieve accukabelklem kan een onvoldoende krimp hebben bij de accu", wat een groot aantal elektrische problemen kan veroorzaken, zoals de meesten van ons al weten. Ik dacht dat dit een probleem was met het vroege model Cruze. Blijkbaar hebben ze niet geleerd van hun fout? Enkele van de mogelijke storingen zijn het verliezen van stuurbekrachtiging, ABS en Stabilitrac.

Ik kan me voor mijn leven niet voorstellen hoe dit geen volledig grootschalig terugroepactieprobleem is?
Het lijkt griezelig veel op de terugroepactie van het contactslot die zo laat werd uitgegeven.
Het grappige is dat ze niet willen dat je het laat repareren "tenzij je denkt dat je voertuig de hierboven beschreven toestand heeft".

Dat gezegd hebbende, het is een eenvoudige reparatie die ik zelf zou kunnen doen en waarschijnlijk ook zal doen, maar het zou door GM moeten worden opgelost zonder te wachten op een storing.

Ik kan in godsnaam niet begrijpen hoe dit geen volledige terugroepactie is? Het lijkt griezelig veel op de terugroepactie van het contactslot die zo laat werd uitgegeven.
Je hebt je eigen vraag beantwoord. Het is nog geen tien jaar geleden en niemand is overleden aan het probleem. Ik weet zeker dat het bedrijf dit gewoon als een QC-probleem met de leverancier beschouwt. De klachten bij NHTSA hebben ook geen kritiek niveau bereikt, dus de overheid zal ook geen actie ondernemen.

• Like
Reactions: Merc6 and obermd
Ik dacht dat dit een probleem was met het vroege model Cruze. Blijkbaar hebben ze niet geleerd van hun fout?
IIRC, de kennisgeving kwam in december uit. Tegen die tijd waren er al een paar 2015's de deur uit.

Ik kan me voor mijn leven niet voorstellen hoe dit geen volwaardig terugroepactieprobleem is?
Het lijkt griezelig veel op de terugroepactie van het contactslot die zo laat werd uitgegeven.
Is het een veiligheidskwestie? Ik denk dat een groot probleem met het contactslot is dat het de airbags uitschakelde.

Voor zover ik me herinner, kwam de kennisgeving in december uit. Tegen die tijd waren er al enkele 2015's de deur uit.
Is het een veiligheidskwestie? Ik denk dat een groot probleem met het contactslot is dat het ervoor zorgde dat de airbags werden uitgeschakeld.
Ik weet niet hoe lang GM van dit probleem op de hoogte is of hoe wijdverspreid het probleem werkelijk is? Blijkbaar erg genoeg om hen een kennisgeving van het probleem te laten versturen, maar nog niet genoeg om te betalen voor de terugroepactie...

Ik zou willen betogen dat het een potentieel veiligheidsprobleem is. Als elektrische systemen die deze veiligheidssystemen aansturen, mogelijk inclusief airbags en stuurbekrachtiging, onverwachts de stroom verliezen en uitvallen tijdens het rijden, is dat een veiligheidsprobleem.

Dit kan een zeldzaam probleem zijn, maar het lijkt erop dat een aantal leden hier een of andere elektrische problemen hebben gehad die verband houden met deze slechte aarding.

Ik ben ook benieuwd hoe de bijgewerkte kabel eruitziet in vergelijking met het origineel?

Hallo mensen,
Hier in Canada heb ik de terugroepbrief van GM ontvangen. Omdat ik in 2014 3 keer een stroomuitval van de instrumenten heb gehad, heb ik onlangs een nieuwe negatieve kabel van de dealer gekocht voor 50 dollar en deze zelf vervangen. Ik hoop dat ze me nu mijn geld teruggeven. Ik heb de factuur en de oude kabel bewaard voor het geval dat.
Toen ik het kocht, vertelde de man van de onderdelenafdeling me dat hij dit probleem nog nooit had gezien. Dankzij dit forum heb ik het opgelost voordat ik meer problemen kreeg. (sorry voor mijn Engels)

De klem van de negatieve accukabel kan een onvoldoende krimp hebben bij de negatieve accupool
Vroeg me af waar dit negatieve kabelprobleem over ging en heb dit bulletin nooit ontvangen. Eerste verrassing met mijn Cruze was dat GM eindelijk afstapte van de accupolen aan de zijkant. Zoals iedereen nu?Misschien wisten de ingenieurs nooit dat de negatieve accupool ongeveer 40 mils dunner is dan de positieve pool, zoals het al sinds het begin der tijden is.Het eerste wat me opviel aan de negatieve accukabelklem was dat er geen opening was waar de accupoolbout doorheen gaat. Heeft niet veel speling nodig, 1/32" is voldoende, dus de bout verwijderd, mijn Dremmel gebruikt met een dun metalen snijblad waar die opening zou moeten zitten, dus nu een kleine opening daar. Nu kan de klem worden aangedraaid. Dit is een pool voor de positieve kant van de accu, niet voor de negatieve kant!Bout was ook rotzooi, dus heb ik hem vervangen door een klasse 8 1/4" X 20, een lange, paste mooi in de vlakte zodat hij niet draait bij het aandraaien van de moer. Moer was oké, maar heb hem getapt op die 1/4"-20 draad. Niet opnieuw geboord, een mooie diepe draad in de moer gekregen. Ha, wilde dat het eruitzag als origineel.Die tapeind in de negatieve accukabel maakt het speciaal, heb de dikte van deze draad niet gemeten maar heb het gevoel dat het een 16 of een 18 AWG draad is die net onder de zekeringkast gaat. Nu veel van een stroomdraad, had hem een paar centimeter langer kunnen maken naar die radiatorframe-tapeind om die tapeind te sparen.Hmmm, aangezien ik dit voor mij zeer voor de hand liggende probleem zelf heb opgelost, zou GM me misschien een paar dollar moeten sturen voor mijn inspanningen. Alleen al het papierwerk zou hen een klein fortuin kosten.

Discussion starter · #53 ·
Image

Ik ging gisteren naar de dealer en het lijkt erop dat ik een terugbetaling krijg voor mijn negatieve kabel van GM Canada. De man vroeg me waarom ik het niet onder garantie had laten repareren. Ik antwoordde eerlijk dat ze het probleem niet zouden kunnen reproduceren en dat ik de oplossing op internet had gevonden. Hij glimlachte hier niet bij.

Ik ging gisteren naar de dealer en het lijkt erop dat ik een terugbetaling krijg voor mijn negatieve kabel van GM Canada. De man vroeg me waarom ik het niet onder garantie had laten repareren. Ik antwoordde eerlijk dat ze het probleem niet zouden kunnen reproduceren en dat ik de oplossing op internet had gevonden. Hij glimlachte hier niet om.
De mensen van de dealer zijn in veel gevallen volledig niet in staat om zich te verhouden tot mensen met mechanische vaardigheden. Ze begrijpen niet waarom iemand niet met de serviceafdeling zou willen omgaan (?!?).

Ik vermijd dealers zoveel mogelijk en tenzij een reparatie meer kost dan ongeveer $100, zal ik het met plezier zelf doen in plaats van het door hen te laten doen, zelfs als het onder de garantie valt. Het gedoe van het de hele dag afleveren van mijn auto zonder afspraak, het omgaan met hun shuttleservice, in combinatie met het risico dat ze het probleem niet vinden of niet goed repareren, vermenigvuldigd met het risico dat ze de auto beschadigen of andere problemen veroorzaken... Ik heb die stress liever niet in mijn leven.

Het is veel gemakkelijker om gewoon het onderdeel te kopen dat ik nodig heb en het op mijn eigen tijd en volgens mijn schema te repareren. Eén keer gedaan, goed gedaan.

Niet alle dealers zijn hetzelfde... sommige zijn echt goed en hebben geweldig personeel en uitstekende technici. Deze dealers zijn moeilijk te vinden. De mijne is er niet een van.

Ik vermijd dealers zoveel mogelijk en tenzij een reparatie meer dan $100 kost, doe ik het graag zelf in plaats van het door hen te laten doen, zelfs als het onder de garantie valt. Het gedoe van het de hele dag wegbrengen van mijn auto zonder afspraak, het omgaan met hun shuttleservice, gecombineerd met het risico dat ze het probleem niet vinden of niet goed repareren, vermenigvuldigd met het risico dat ze de auto beschadigen of andere problemen veroorzaken... Ik heb die stress liever niet in mijn leven.

Het is veel gemakkelijker om gewoon het onderdeel te kopen dat ik nodig heb en het op mijn eigen tijd en volgens mijn schema te repareren. Eén keer gedaan, goed gedaan.
Ben het ook 100% mee eens. De serviceafdeling van de dealer in deze omgeving is echt waardeloos. Ik wou dat GM iets zou doen om dit op te lossen. Een van mijn vrienden houdt echt van de Cruze, maar weigert er een te kopen vanwege de slechte service bij de dealer.

Kan deze kabel ook problemen veroorzaken met het opladen van de batterij? Ik moest net de batterij in mijn 2013 Cruze LT vervangen omdat deze gesulfateerd was (was slechts 2000 mijl over de 3 jaar/36K garantie, dus de dealer zei dat ik ervoor moest betalen....wat ik deed, bij Autozone! Heb een DuraLast Gold met 5 jaar garantie gekregen). Het lijkt logisch dat als het een slechte verbinding ontwikkelt en al deze DIC-berichten en problemen veroorzaakt, dat het ook een probleem zou kunnen veroorzaken met het opladen.

41 - 60 of 291 Posts