Chevrolet Cruze Forums banner

DIY Bluetooth A2DP (Bluetooth-audiostreaming)

422K views 496 replies 163 participants last post by  leifalbor  
#1 · (Edited by Moderator)
Ga terug naar COMG- De onderhoudsgids voor de Cruze-eigenaar

DIY Bluetooth A2DP (Bluetooth Audio Streaming)

Dus na het lezen en wat onderzoek te hebben gedaan, heb ik zin gekregen in het idee om fabrieksstereo Bluetooth te hebben, ook wel A2DP genoemd. In de forum post op deze site http://www.cruzetalk.com/forum/36-e...4705-how-identify-hardware-software-firmware-version-your-cruze-radio-pdim.html praat de gebruiker bojangles over zijn problemen met USB en hoe hij de dealer zover kreeg om de PDIM van een Camaro te installeren. Ik wil de dealer zoveel mogelijk vermijden. Toen stapte ik in mijn 2012 Cruze LTZ/RS en controleerde de FW/SW en gelukkig heb ik de nieuwste volgens de forum post DB/DD.

Op internet en het forum gezocht, de PDIM GM#20985421 (22872777, 22829143 - onderdeel is nu een paar keer opnieuw genummerd -obermd) is de PDIM van een Camaro en is de nieuwste volgens de forum post op de Camaro website. AMAZON heeft het momenteel voor minder dan 90 dollar, ik heb het besteld en mijn dashboard uit elkaar gehaald en na ongeveer een uur rond te hebben geprikt, vond ik eindelijk mijn huidige PDIM die erg handig is geplaatst. Vandaag komt de Camaro PDIM binnen, het punt is dat het hopelijk, aangezien mijn FW up-to-date is, plug-and-play zou moeten zijn en als een charme zou moeten werken. (vingers gekruist) Ik kan het niet met zekerheid zeggen, rondsnuffelend op het Camaro forum hadden de mensen die PDIM's hebben geĂŻnstalleerd er nog nooit een en hadden niet de nieuwste en moesten de hunne laten flashen. Daarom zeg ik dat dit een test is, zal updaten en een how to plaatsen als het werkt samen met de locatie van de PDIM.

UPDATE: WERKT ALS EEN CHARME

Eenvoudige gids om te installeren

Ik had al DB/DD geĂŻnstalleerd, zal waarschijnlijk ook voor jou werken, zolang je radio deze FW heeft. Zo niet, dan weet ik niet zeker hoe dit voor je zal uitpakken. Mogelijk moet je naar een dealer gaan om te updaten, dan kun je deze mod uitvoeren. Ik neem geen verantwoordelijkheid voor iets over deze gids, het werkte voor mij, wil niet zeggen dat het voor jou zal werken of dat je auto niet willekeurig explodeert omdat je een fabrieksfunctie hebt geĂŻnstalleerd die niet beschikbaar is voor de cruze lol.

1. Eerst heb je de nieuwe PDIM GM#22797218 nodig, samen met een platkopschroevendraaier en een 7 mm dopsleutel

2. Maak het kickpannel van de passagier los dat zich onder de middenconsole bevindt, zoals dit. (Het trekt er gewoon af, maar wees voorzichtig)

3. Maak de zilveren/golfbal-afwerking rond de versnellingspook los

4. Verwijder de 2 schroeven aan elke kant van de wisselgeldhouder

5. Sorry voor de foto's, kon geen betere krijgen, maar een beetje eronder nadat je de wisselgeldhouder hebt verwijderd, zie je de PDIM.

6. Oké, terug onder het kickpaneel van de passagierskant dat je eerder hebt verwijderd, zie je ook het einde van de PDIM, ik gebruikte mijn hand en duwde het. Ter info, er zitten wat clips die de PDIM-voorkant vasthouden waar we de wisselgeldhouder hebben verwijderd.

je zult het eruit zien komen.

7. Nadat ik het zover had getrokken, liet ik het vallen zodat de achterkant van de PDIM zichtbaar werd

8. Hier hebben we de PDIM

9. Het enige wat je nu hoeft te doen is het te vervangen door de nieuwe en je bent klaar. Ter info, het USB-snoer is moeilijk los te krijgen, je moet een plat mes tussen de metalen clip plaatsen, je drukt niet op de metalen clip om te verwijderen, je drukt omhoog door iets ertussen te plaatsen.

#3 ·
Weet je zeker dat je Cruze al DB/DD heeft? Ik denk dat je DB/DB zou moeten hebben. 22797218 zou je DB/DD moeten geven. Je krijgt ook het extra voordeel van A2DP :).

Als je al DB/DD hebt, kun je me dan het onderdeelnummer van je ORIGINELE PDIM laten weten?

BEDANKT!
Ik heb de nieuwste DB/DD, wat het onderdeelnummer betreft weet ik het niet zeker, maar hier is een foto, ik denk dat het 22796545 is

#5 ·
Ik ben hier ook in geĂŻnteresseerd.. Ik zou graag A2DP in mijn ECO willen laten werken... Mijn telefoon heeft de slechtste connectiviteit die er bestaat met de radio...
limited360, dit voegt een extra antenne toe aan je auto, dus effectief heb je één verbinding met de "Telefoongesprek" bluetooth, en de andere met de "Audio Streaming" bluetooth. Je ziet twee verbindingen op je telefoon.

#6 ·
Bevestigde werkende MOD

Bijgewerkt naar een gids op mijn originele post, het werkt echt!!!:eusa_clap: Ook mijn FW/SW bleef hetzelfde

Dus voor iedereen die fabrieks-A2DP wil, is dit een route, speciale dank gaat uit naar bojangles, want zonder hem zou ik hier nooit naar hebben gekeken.

#30 ·
Wat is de geluidskwaliteit hiervan in vergelijking met direct aansluiten via een USB-stick of de aux-kabel? Van wat ik heb gehoord, is Bluetooth-audiostreaming lang niet zo helder.
Ik dacht dat ik een gloednieuwe topklasse stereo-installatie met topklasse luidsprekers had geplaatst na het inbouwen van de Bluetooth PDM. Ik testte door een nummer te starten via de MP3-aansluiting en vervolgens over te schakelen naar Bluetooth-stereo. Beter volume, helderder geluid, geen statische ruis, enz. Ik heb ook vergeleken met een ander nummer op een USB-stick en ik kon het verschil niet horen tussen een aangesloten USB-stick en de Bluetooth-audio.

#11 ·
Ik luister meestal naar Pandora, dus de kwaliteit is sowieso niet perfect, maar ik wilde A2DP al sinds het mijn telefoon in principe volledig handsfree maakt.
Ik vind dat concept leuk. De reden waarom ik het vraag is omdat ik een beetje een zegen en een vloek heb. Ik ontwerp zeer high-end home theater speakers en heb een aantal ongelooflijke car audio systemen geĂŻnstalleerd. Ik ontwerp mijn speakers en car audio systemen met behulp van precisie meetapparatuur om ervoor te zorgen dat de frequentierespons zo vlak en natuurlijk mogelijk is.

Als er een verlies in audiokwaliteit is bij het gebruik van bluetooth streaming, zal ik het horen.

#12 ·
O ja, als je een audiofiel bent, zul je waarschijnlijk de geluidsdegradatie opmerken. Normale muziekluisteraars zoals ik zullen het niet merken of er niet om geven. Bluetooth verliest audio voornamelijk omdat het draadloos is en de bandbreedte die door de Bluetooth-specificatie is toegestaan.

#14 ·
Ja, ik denk niet dat de A2DP van deze module per se een hoge bitrate/bandbreedte heeft, maar het doet zeker wat het moet doen. Ik persoonlijk zag niet al te veel verschil in vergelijking met satellietradio.
Eek. Satellietradio is niet beter dan FM, lol.

#15 ·
Het hangt allemaal af van het oor van de luisteraar. Hangt ook af van het Bluetooth-signaal van je telefoon. Je zou USB-kwaliteit kunnen zien, maar **** ik heb dit nog maar een maand geĂŻnstalleerd. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik persoonlijk tevreden was met de kwaliteit toen ik het had.

Ik ben de duurdere route gegaan en krijg volgende week een DDIN Nav Unit geĂŻnstalleerd!

EDIT: OH, en voor degenen die zich afvragen. Wanneer u de MENU-knop ingedrukt houdt om de firmware te bekijken, IS DIT DE PDIM FIRMWARE- EN HARDWAREVERSIE, NIET DE RADIO.

#24 ·
Dus ik heb de Navi en kan al bellen via bluetooth.. maar ik zou A2DP nog steeds geweldig vinden. Heb ik deze PDIM dan nog steeds nodig? Lijkt onzinnig als dat zo is.
Ik weet niet veel over de nav, maar als de interface naar de USB en de AUX hetzelfde is, dan ja, het zal werken, maar je zult nog steeds de PDIM moeten kopen. Ik zou wat onderzoek moeten doen.

#25 ·
Waarom moeten we de afdekkingen van de console verwijderen als de PDIM toegankelijk is via het kickpaneel aan de passagierskant? Is dit gewoon om voldoende ruimte te creëren om de PDIM's te verwisselen?

#26 ·
2 vragen - ten eerste, komt de afdekking rond de versnellingspook op dezelfde manier los bij de handgeschakelde versnellingsbak?

Waarom moeten we de afdekkingen van de console verwijderen als de PDIM toegankelijk is via het paneel aan de passagierskant? Is dit gewoon om voldoende ruimte te creëren om de PDIM's te verwisselen?
Ik ben niet zeker van de vraag over de handgeschakelde versnellingsbak, maar als ik me goed herinner, kan de PDIM alleen uit het gebied komen waar de wisselbak zich bevindt. Ik gebruik het paneel aan de passagierskant om de PDIM eruit te duwen. Voor zover ik me herinner, zou je gelijk kunnen hebben, want het is al sinds maart geleden dat ik de mod heb gedaan, dus ik herinner me het niet meer duidelijk.

#28 ·
Ik heb een LS en heb momenteel geen USB-aansluiting. Is er een manier om deze toe te voegen in plaats van de aux-poort te gebruiken? Op die manier kan ik mijn iPod bedienen via de stereo?
Voor de kabels en PDIM - Camaro Personal Device Interface Module Pdim - 22872777 - Electronics - Camaro - 2012 - Chevrolet. Dit is dezelfde PDIM die in deze thread wordt besproken en die ook Bluetooth A2DP streaming biedt. Mogelijk moet u een ander middenconsole-inzetstuk aanschaffen, aangezien de interface-aansluitingen daar in gaan. Ik weet niet of de LS hetzelfde middenconsole-inzetstuk heeft als de andere Cruzes.

#29 ·
Extibal - bedankt voor deze handleiding.

Kleine wijziging voor degenen onder ons met handgeschakelde versnellingsbak.

U hoeft de kickplaat aan de passagierskant niet te verwijderen (stap 2).

Om de bekleding in stap 3 te verwijderen, doet u het volgende:

Zet uw handrem aan en zet uw auto uit - u moet de versnellingspook meerdere keren tussen de 1e en 2e versnelling bewegen terwijl u de bekleding, de munthouder en de PDIM verwijdert. Zorg ervoor dat u van de 1e naar de 2e versnelling en terug kunt schakelen zonder de koppeling in te trappen.

3A - Til met uw vingernagels het bovenste deel van de versnellingspookring van de zilveren bekleding af. De ring is ook zilverkleurig en u wilt uw vingernagels tussen de ring en de zilveren bekleding schuiven. De voorkant van de versnellingspookbekleding komt omhoog en dan kunt u het achterste deel omhoog trekken. Trek de versnellingspookbekleding omhoog zodat deze de versnellingspookknop bedekt.

3B - Reik in de opening en til de achterkant van de zilveren bekleding omhoog. Op deze manier kunt u de vier lipjes rond de versnellingspook bereiken. Om de lipjes aan de bovenkant van de zilveren bekleding te krijgen, gebruikte ik een plamuurmes van 1,5 inch. Door de bekleding ongeveer halverwege de zijkant (naast de A/C-bedieningsknoppen) op te tillen, kunt u het plamuurmes voorzichtig naar binnen schuiven en draaien. De zilveren bekleding komt los.
Toen ik de oude PDIM eruit wilde trekken, gebruikte ik een tang om de lip van de oude PDIM vast te pakken. Vervolgens duwde ik elk van de twee lipjes met mijn vingers naar beneden en trok ik eraan. U hebt de tang alleen nodig om ver genoeg uit te trekken om langs de rand van het lipje te komen.

De rest van de instructies is hetzelfde als de instructies van Extibal voor een Cruze met automatische transmissie.

#33 ·
Er werd geen songinformatie weergegeven op het radioscherm. Ik heb gecontroleerd en de bediening op het stuurwiel werkte om de muziek op de telefoon te veranderen, en ook een shoutcast-zender van de telefoon gestreamd. Even wat extra info: ik heb een 2012 Cruze LT1 - ik heb de nieuwste firmware DB/DD, heb de auto en telefoon zonder problemen gekoppeld toen ik klaar was. Ik heb de USB-poort in de console en de USB-connector onder het voetenpaneel aan de passagierskant gecontroleerd, maar er was geen stroom. Het leek erop dat de USB-kabel was aangesloten op de kabel die naar de PDIM USB-kabel gaat.

Ik zou veel liever A2DP-streaming hebben, het is gewoon irritant om tot dit uiterste te moeten gaan om bluetooth stereo streaming te krijgen.

Nog andere instellingen/configuraties die ik moet doen?

#35 ·
Trek uw nieuwe PDIM terug. Er zitten twee stekkers aan de achterkant. De grote gaat naar de radio en de kleine naar de USB- en Aux-poorten in het dashboardkastje in het midden. U hebt de kleine niet volledig teruggeplaatst.

#37 ·
obermd, je bent geweldig! Dat was precies het probleem, ik hoefde alleen maar het zijpaneel te verwijderen en ik controleerde de verbinding. Oplader werkt en nu is het klaar om te rocken en rollen! Deze upgrade is zeker de $90 waard.

Trouwens, mijn auto is een automaat
Uitstekend.:)

#39 ·
Is er iets te configureren om de muziekinformatie op de radio te zetten of is dit zo goed als het wordt?
Ik kon niets vinden. Als ik voor mijn volgende olieverversing/terugroepacties kom, zal ik het vragen. Deze PDIM is dezelfde als die in de Sonic en wordt weergegeven in de Sonic, dus het moet software zijn. Ik heb mijn telefoon getest in een Sonic voordat ik het geld uitgaf.

Stacy - is DB/DD de nieuwste versie van de basisradiofirmware van de Cruze?

#41 ·
Camaro heeft ook dezelfde PDIM en de nieuwste die ze hebben is ook DB/DD (bekend tot op heden).
Toont het de media-informatie bij het afspelen via Bluetooth?

#43 ·
Stacy, ik stuur het je als ik thuiskom. Ik heb mijn VIN niet direct beschikbaar. Geniet van je vrije tijd - je hebt het verdiend door alle klachten op CT en andere forums te lezen.

#46 ·
Stacy, ik stuur het je als ik thuis ben. Ik heb mijn VIN niet direct beschikbaar. Geniet van je vrije tijd - je hebt het verdiend door alle klachten op CT en andere forums te lezen.
obermd,
Ik heb geen antwoord op deze vraag ontvangen, maar zodra ik dat wel heb, zal ik het je laten weten. Ik heb trouwens wel genoten van mijn vrije tijd. Het was erg warm, maar fijn om die tijd met mijn kinderen door te brengen. Ik hoop dat je ook van je vakantie hebt genoten!
Bedankt,
Stacy Chevrolet Klantenservice